بدون شک دانمارک اروپا را لو داد
بدون شک دانمارک اروپا را لو داد

در خبر ها آمده بود که پلیس دانمارک روز سه‌شنبه ۸ آبان ماه ۱۳۹۷  بدون ارائه هیچ مستند مورد پذیرشی  عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد که متهم به عضویت در گروه الاحوازیه بوده است را در خاک این کشور متهم کرد. وزارت خارجه دانمارک هم در همین ارتباط سفیر خود […]

در خبر ها آمده بود که پلیس دانمارک روز سه‌شنبه ۸ آبان ماه ۱۳۹۷  بدون ارائه هیچ مستند مورد پذیرشی  عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد که متهم به عضویت در گروه الاحوازیه بوده است را در خاک این کشور متهم کرد.

وزارت خارجه دانمارک هم در همین ارتباط سفیر خود را از تهران فراخواند. «آندره ساموئل‌سن»، وزیر خارجه دانمارک در یک کنفرانس خبری گفت معتقد است حکومت ایران عامل این حمله بوده و به همین دلیل سفیر دانمارک را از تهران برای مشورت فراخوانده است.

روز چهارشنبه گذشته ۹ آبان ماه ۹۷ هم «مایا کوتسیانیچ» سخنگوی دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی «فدریکا موگرینی»، علی‌رغم  ادعاهای اتهام آمیز نسبت به ایران در انگ زدن به عنوان حامی تروریسم  بر حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) تأکید کرد. و گفت :  «حمایت این اتحادیه اروپایی  از برجام به قوت خود باقی است اما دیگر مسائل با ایران از جمله اتهام قتل در اتحادیه اروپا به صورت جداگانه مورد بررسی مقامات امنیتی قرار خواهد گرفت.»

ایشان اینگونه اظهار داشته که : «ما تهدید علیه امنیت اتحادیه اروپا را نمی‌پذیریم و این اتفاقات را فوق العاده جدی تلقی می‌کنیم. وی به این موضوع اشاره کرد که همه تحریم‌ها علیه ایران  (در ارتباط با تروریسم و یا حقوق‌بشر) هنوز پابرجا هستند.»

این موضوع که موضع گیری و اقدام  دانمارک می‌توانند موضوع حمایت این کشور از گروه تروریستی الاحوازیه، قتل خاشقچی توسط رژیم سفاک آل‌سعود و بن‌سلمان و همچنین رابطه ایران و اروپا را تحت‌الشعاع  خود قرار داده و زمینه لو رفتن اتحادیه اروپایی در جریان فریب ایران در جریان تحمیل تصویب  (FATF)  یا بقولی  Financial action Task Force را فراهم آورد هرگز نباید از دید مسيولین دامن پاک ایران مخفی بماند چرا که در این ارتباط ساده لوحی و خوش باوری حرام است و با ید به دشمن با چشم مسلح نگریست تا رفتار امروزش نیات شوم نهفته برای فردا را افشا نماید. چرا که با دید دقیق و موشکافانه میتوان فهمید که اکنون که  اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی هم در این ماجرا برکوس اتهام ‌زنی به ایران میکوبند، نشان ماز این دارد که اتحادیه اروپا عزمی برای برقراری کانال مالی و بانکی  بین ایران و اروءا  نداشته است و دنبال بهانه‌ای است که موضوع را اولا به شرط تصویب (FATF) در ایران گره زده و ثانیا  بدون اینکه  ایران بعنوان یک کشور اسیب دیده از تروریسم مورد اتهام واقع شود، زمینه هوا کردن قول گشایش کانال را مسدود نمایند. این موضوع از این تحلیل سرچشمه میگیرد که  چون اروپایی‌ها نمی‌توانند به طور مستقیم بگویند ما این کانال را نمی‌توانیم برقرار کنیم زیرا قبلا به این امر وعده داده و در این رابطه صحبت کرده و قول داده بودند، لذا نیازمند بهانه بوده و با بهانه دانمارک این فضا کاملا فراهم میشود که به قول غربی نمیتوان اعتماد نمود چرا که تظاهر اروپا علیه امریکا تفاوت بین سگ زرد و شغال است که در نهاد از یک ریشه و در خفا با هم برادرند.البته شاید بتوان حدس زد که احضار سفیر کشورمان  در دانمارک به وزارت امور خارجه یک توطئه صهیونیستی بوده باشد  اما با توجه به نزدیک بودن تفاهم ایران و اروپا برای رونمایی از بسته حمایتی اروپا در خصوص برجام این اقدامات بی‌اساس یقینا با هماهنگی در این راستا انجام می‌شود تا اروپا را مبه بهانه لازم برای نیات خود نایل آورده و زمینه این بظاهر همکاری را بخشکانند. و اگر چنین نباشد این سؤال باید از دولت دانمارک پرسیده شود که این عنصر ضدانقلاب و تروریستی (رئیس جبهه الاحوازیه) در کشور شما و مورد حمایت شما بوده است ودر عین حال شما در خصوص اقدامات وی سکوت نموده اید؟

باید روشن کرد واقعا چه کشوری و چه جریانی حامی تروریسم است ایران و یا امثال دانمارک که تروریستهای آدم کش و حتی کودک کش را در کشور خود پناه داده است.والسلام