برادرم انتخاب می‌شد طلای جهان را می‌گرفت
برادرم انتخاب می‌شد طلای جهان را می‌گرفت
فرنگی‌کار وزن ۷۷ کیلوگرم ایران با بیان اینکه از کسب مدال برنز جهان راضی نیست، گفت: بر اثر اشتباهاتی که مقابل حریف سوئدی داشتم شکست خوردم اما دیگر نمی‌خواهم در المپیک اشتباهی داشته باشم و افسوس بخورم.

محمدعلی گرایی درباره ارزیابی خود از سطح کیفی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و کسب مدال برنز این رقابت‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه رقابت‌های امسال اولین رویداد برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ بود، چهره‌های مطرح کشتی جهان با آمادگی خوبی در این مسابقات حاضر شدند و همین امر باعث شد سطح کیفی رقابت‌ها بیش از پیش بالا باشد و رقابت‌ها واقعا سخت بود.

فرنگی‌کار وزن ۷۷ کیلوگرم ایران با تاکید بر اینکه هدفی جز کسب مدال طلا در رقابت‌های جهانی نداشت، گفت:  خدا را شکر می‌کنم که توانستم هم سهمیه المپیک بگیرم و هم به مدال برنز جهان برسم اما از کسب این مدال راضی نیستم چرا که به چیزی غیر از طلا فکر نمی‌کردم. متاسفانه مقابل حریف سوئدی اشتباهاتی داشتم که باعث شد طلا از دستم خارج شود.

وی درباره انتقام سخت شکست رقابت‌های آسیایی از کیم هیون وو قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی در همان مبارزه نخست، گفت: برای من فرقی نداشت مقابل چه کشتی گیری قرار می‌گیرم چرا که فقط دنبال مدال طلا بودم. کشتی‌گیر کره‌ای حریف بسیار خوبی است اما توانستم در یک غافلگیری او را گیر بیندازم و کار را تمام کنم.

گرایی در ادامه درباره شکست ناباورانه مقابل حریف سوئدی خاطرنشان کرد: مقابل حریف سوئدی به برنامه ای که مدنظر خودم و کادر فنی بود عمل نکردم و دچار اشتباه شدم. به من گفته بودند که او فن سوبلس را خوب اجرا می‌کند اما غافلگیر شدم و در حالی که سعی داشتم او را به بیرون تشک ببرم  تا اختلاف امتیازم را کم کنم فن خوردم و کشتی را از دست دادم. از عملکردم در این مبارزه اصلا راضی نیستم و امیدوارم دیگر چنین اشتباهاتی نکنم.

دارنده ۲ مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی در واکنش به این موضوع که آیا به لحاظ بدنی دچار افت شده بود یا خیر، گفت: نه اصلا از لحاظ بدنی و نفس کم نیاوردم و در بهترین شرایط بودم اما اشتباهاتی داشتم که باعث شد به هدفم نرسم. در کشتی مقابل حریف سوئدی نیز برای جبران نتیجه عجله کردم که همین امر باعث شکستم شد.

وی در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره نظر خود در خصوص خط خوردن برادرش(محمدرضا) از تیم ملی که منجر به ترک اردوی تیم ملی از سوی محمدرضا گرایی شد، گفت: خیلی دوست داشتم رضا هم در مسابقات جهانی کشتی بگیرد اما نظر مربیان این بود که در تیم ملی نباشد. هر چند او از ناحیه عضلات شکم دچار آسیب بود اما می‌توانست هم در انتخابی و هم در رقابت‌های جهانی کشتی بگیرد.

فرنگی‌کار وزن ۷۷ کیلوگرم تیم ملی افزود: رضا به حدی آماده بود و انگیزه داشت که مطمئن بودم به مدال طلای جهان می‌رسد. کشتی گیر ازبک که به فینال آمد در مسابقات آسیایی ۹ بر یک مقابل رضا شکست خورده بود. با کشتی‌هایی که از برادرم دیدم و انگیزه‌ای که داشت می‌توانست به مدال طلا برسد اما قسمت نشد. او قرار است در رقابت‌های امیدهای جهان کشتی بگیرد و امیدوارم بتواند به مدال طلای جهان برسد.

وی درباره برنامه‌های خود برای حضور در المپیک گفت: فعلا اردویی نداریم اما در شیراز تمریناتم را ادامه می دهم. کمتر از یازده ماه تا المپیک زمان داریم و باید در بهترین شرایط  تمرینات را جلو ببرم. دیگر نمی‌خواهم در المپیک اشتباهی داشته باشم. المپیک هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و مثل جهانی نیست که هر ساله باشد. نمی‌خواهم اشتباه کنم و افسوس المپیک را هم بخورم.

  • منبع خبر : ایسنا