برای تقویت قدرت دفاعی از کسی اجازه نمی گیریم
برای تقویت قدرت دفاعی از کسی اجازه نمی گیریم
رییس جمهوری گفت: حضور مردم در خیابان های سراسر ایران اسلامی و در تهران این شهر بزرگ، به این معنا است که نقشه های یک ساله دشمن نقش برآب شده است.

رییس جمهوری گفت: حضور مردم در خیابان های سراسر ایران اسلامی و در تهران این شهر بزرگ، به این معنا است که نقشه های یک ساله دشمن نقش برآب شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز گذشته در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۹۷ در جمع پرشور و میلیونی راهپیمایان تهرانی، افزود: این حضور به آن معنا است که دشمن به اهداف شوم خود نخواهد رسید و راه و مسیر انقلاب به همان صورت ۴۰ سال گذشته ادامه خواهد یافت.
وی با بیان این که ۲۲ بهمن امسال ویژگی های خاص خود را دارد، تصریح کرد: از یک طرف همزمان است با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و ملت ایران وارد چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می شود.
روحانی ادامه داد: از طرف دیگر امسال ایام دهه فجر عطر و بوی فاطمی دارد. همان بزرگواری که در سایه تعالیم پدرش، همسرش و فرزندانش ملت ما توانسته در برابر همه قدرت ها و ابرقدرت ها بایستد و به پیروزی دست یابد.
رییس جمهوری همچنین گفت: از طرف دیگر امسال در شرایطی جشن ۲۲ بهمن را برگزار می کنیم که در برابر توطئه آمریکای جنایتکار و صهیونیسم و ارتجاع منطقه مردم ما را در فشار و تحریم قرار داده اند.
وی تصریح داد: امروز حضور مردم در این راهپیمایی عظیم به این معنا است که نقشه های یکساله دشمنان نقش بر آب شده است.
روحانی اظهارداشت: خداوند بزرگ را سپاس می‌گویم که ملت بزرگ ایران را در ۴۰ سال پیش بر استبداد و استعمار و وابستگی‌ها رهانید و این ملت توانست نظام جمهوری اسلامی را در این سرزمین استقلال بخشد.
وی همچنین گفت: انقلاب اسلامی ما برای حراست و حفاظت از ایران اسلامی عزیز بود. مردم ما به خوبی می‌دانند که در ۲۰۵ سال قبل بخش بزرگی از مناطق شمالی ایران و قفقاز در دوران پادشاهان خائن قاجار از ایران جدا شد. ۱۹۱ سال پیش بخش دیگری از شمال ایران را از این سرزمین مادری جدا کردند.
رییس جمهوری ادامه داد: ۱۷۲ سال قبل بخش بزرگی از شمال غرب از ایران جدا شد.۱۶۳ سال پیش بخش مهمی از شرق ایران از کشور ما جدا شد و ۱۳۸ سال قبل بخشی از شمال شرق ایران از ایران جدا شد.
وی اضافه کرد:صد سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز بعنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند از ایران جدا شد و حتی ۴۷ سال پیش، هفت سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در زمان رژیم خائن پهلوی بخش مهمی از جنوب کشور ایران که همواره در جغرافیا بعنوان استان چهاردهم ایران می آموختیم، به دست خیانت بار پهلوی از ایران جدا شد.
روحانی خاطرنشان کرد:در این چند دهه در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی دو سوم ایران را از ایران جدا کردند و این بدان معنا است که رژیم‌های گذشته ما علاوه بر اینکه بر دین مردم و فرهنگ مردم و رفاه مردم و بر زندگی مردم خیانت کردند،بر تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند.
روحانی اظهارداشت:برخی از مردم یادشان هست که ۱۰۰ سال پیش و یا تاریخ را خوانده اند؛ در جنگ جهانی اول چگونه شمال ایران، غرب ایران، و جنوب ایران توسط سه قدرت اشغال شد و در هفتاد و هفت سال پیش در زمان پهلوی اول در جنگ جهانی دوم باوجود بی طرفی ایران متفقین ایران را به شمال و جنوب تقسیم کردند و بر این کشور مسلط شدند و به شاه دستور دادند که از ایران باید خارج شود.
وی ادامه داد: او همه شرایط متفقین را پذیرفت به شرط آنکه بعد از او پسر او شاه ایران شود، این خیانت های آشکار پادشاهان و آنهایی که بر اریکه قدرت تکیه زده بودند، نسبت به ملت بزرگ ایران بود.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: اما ۳۸ سال پیش زمانی که قدرت‌های جهانی صدام عفلقی را تحریک کردند تا با سلاح شرق و غرب و با پول ارتجاع منطقه و سربازان بسیاری از کشورهای دیگر به ایران حمله کند، ملت رشید و بزرگ ایران با فرزندان دلاورش از ارتش، سپاه ، بسیج و نیروی انتظامی و همه مردم در برابر همه جهان ایستادند.
رئیس جمهوری یادآور شد: حامیان صدام به او وعده داده بودند که ظرف یک هفته نظام جمهوری اسلامی ایران را سرنگون کند و به اصطلاح، خود صدام ۳ روز بعد در اهواز و ۷ روز بعد در تهران مصاحبه کند، اما ملت ایران در مقابل آنها ایستادند، ۸ سال مقاومت کردند و پیروزی‌های عظیمی را در تاریخ ثبت کردند.
دکتر روحانی ادامه داد: مردم مقاوم ایران و رزمندگان اسلام به فرمان امام(ره) حصر آبادان را شکستند، خرمشهر را آزاد کردند، مناطق بزرگی از غرب ایران را در عملیات فتح‌المبین آزاد کردند و بعد هم با عملیاتی همچون والفجر ۸، کربلای ۵ و سایر عملیات‌ها، قدرت دشمن را در هم شکسته و به دنیا گفتند که امروز ایران شاهی و شاهنشاهی نیست، امروز ایران اسلامی است و جوانان این سرزمین طبق وظیفه دینی و ملی خودشان در برابر همه زورگویان دنیا با قدرت می‌ایستند.
رئیس جمهور افزود: شرق و غرب، مدرن‌ترین هواپیماها، توپخانه ها، تانک ها و هلی کوپتر ها را در میانه جنگ در اختیار صدام گذاشتند اما در عین حال شکست نهایی نصیب همه مزدوران آنها و عفلقیان شد و رزمندگان بزرگ و غیور ما با پرچم پیروزی از جبهه به خانه برگشتند.

ایران امروز بسیار قدرتمندتر از دوران رزم و جنگ است

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز همه دنیا بداند قدرت جمهوری اسلامی ایران به مراتب از روزهای رزم و جنگ و دفاع، بیشتر است و نیروهای مسلح ما در تهیه انواع سلاح و مهمات آماده تر است به طوری که اگر در زمان رژیم گذشته ۵ درصد سلاح و مهمات ما ایرانی و ۹۵ درصد خارجی بود، امروز ۸۵ درصد تجهیزات و مهمات و نیازمندی‌های دفاعی کشور ما به دست نیروهای توانمند و دلاور خودمان ساخته می‌شود.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌های ضدزره، پدافند هوایی، زمین به دریا و دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته‌ و نخواهیم گرفت، گفت: راهمان را و قدرت‌نظامی‌مان را ادامه می‌دهیم و نزد ملت ایران به صراحت می‌گویم که قدرت نظامی ایران در طول این ۴۰ سال و بویژه در ۵ سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است.
رئیس جمهور ادامه داد: در این ۴۰ سال پیشرفت در صنایع دفاعی، نظامی، موشک‌ها، جنگنده‌ها، هلی‌کوپترها، ناوچه‌ها، زیردریایی ها، تانک‌ها و نفربرها و سلاح انفرادی و هر آنچه که نیروهای مسلح از سلاح و مهمات و بالاتر از آن نیاز دارند و شهامت نیروهای مسلح و انگیزه و تدبیر و نقشه آنها همه جهانیان را شگفت زده کرده است.
دکتر روحانی اظهار داشت: در ۵ سال اخیر وقتی ایران اراده کرد، به ملت های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند، جهانیان دیدند که دشمنان در برابر قدرت‌ ملت‌های منطقه و حمایت‌های ایران به پیروزی دست نیافتند و امروز ناچارند با اعتراف به شکست‌های ۲۰ ساله مداخلات خودشان در ایران کم کم از منطقه خارج شوند و ملت‌های منطقه بتوانند با آزادی راه خود را ادامه دهند.
رئیس جمهور حفظ تمامیت ارضی و حراست از ایران عزیز را اولین دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: یک میلیمتر از خاک و آب‌های این سرزمین به دشمن واگذار نشد و ملت ایران در برابر توطئه‌ها پیروز شد.

رییس جمهوری تغییر نظام مشروعیت را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نظام مشروعیت در گذشته بر این مبنا بود که فردی فرزند کدام پدر از کدام طایفه و قبیله است تا او بتواند شاه باشد و بعد از او هم فرزندش شاه شود؛ نظامی که بر هیچ مبنای عقلی و شرعی و دموکراسی منطقی منطبق نبود.
روحانی تاکید کرد: دستاورد جمهوری اسلامی ایران این بود که نظام مشروعیت را بر مبنای اسلام و بر مبنای جمهوریت قرارداد؛ امروز تمام مسئولین جمهوری اسلامی ایران از مقام معظم رهبری تا رئیس جمهوری تا اعضای مجلس شورای اسلامی تا خبرگان تا شوراها؛ همه و همه با رای مردم و با صندوق آرا مسند مسئولیت را برعهده می‌گیرند.
روحانی تصریح کرد: همه باید حواسمان جمع باشد، اگر در این ۴۰ سال در برابر توطئه ها پیروز شدیم به خاطر اسلام و جمهوریت و اسلامیت و جمهوریت بود و اینها ما را حراست و حفاظت کرد؛ ایمان، شور و اعتقاد مردم، فرهنگ جهاد، شهادت و فرهنگ ایثار که بزرگترین رهاورد انقلاب و دفاع مقدس است؛ نیرویی که ما داریم و دشمن ندارد، امید و تکیه ما به خدا است و می‌دانیم در میدان نبرد اگر پیروز شویم فاتح هستیم و اگر کشته هم شویم فاتح هستیم، «احدی الحسنیین» نصیب ما می شود.

رییس جمهوری ادامه داد: این اعتقاد بود که در هشت سال دفاع مقدس ما را نگه داشت و این اعتقاد است که شما می‌بینید میلیون ها نفر با افتخار به زیارت مرقد امام هشتم و میلیون ها نفر پای پیاده به زیارت مولا ابی عبدالله الحسین (ع) می‌شتابند و عاشورا، بیست و یکم آن، فطر، رمضان و ۱۵ شعیان و سراسر روزهایی که به نام اسلام و ائمه خدا و پیامبر است؛ مردم هر سال پرشورتر از سال قبل حضور می‌یابند.
وی تصریح کرد: اساس انقلاب ما این بود که فضیلت به جای رذیلت و اخلاق به جای ابتذال بنشیند؛ این ایمان و معنویت اساس انقلاب، قدرت و توان ما در دیروز و امروز بوده است؛ اگر ایمان نباشد، اگر انقلاب ما انقلاب اسلامی نبود و انقلاب ایرانی و انقلاب ملی بود حتما در برابر انواع توطئه ها نمی توانست مقاومت کند؛ اسلامیت، تایید این نظام است و توانسته ما را در برابر انواع خطرات حفظ کند.

رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت آرای مردم و صندوق رای در نظام جمهوری اسلامی، گفت: آنچه باعث شده است روز به روز مردم باوجود فشارهای دشمن، با نشاط بیشتر مسیر خود و آرمان خود را ادامه دهند آن است که هر دو سال یک بار پای صندوق آرا افراد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند؛ صندوق آرا تضمین حفظ این نظام است؛ هر کس هر نوع تغییر می خواهد پای صندوق‌های آرا می رود.
روحانی ادامه داد: پای صندوق آرا است که ایده و راه خود را در تبلیغات انتخاباتی اعلام می کنید و فرد مورد نظر را در مجلس، ریاست جمهوری و شوراها بر می گزینید و انتخاب می کنید؛ حواسمان باشد که صندوق رای و انتخابات یکی از نعمت های بسیار بزرگ جمهوری اسلامی ایران است؛ اگر این صندوق و صف طولانی پای صندوق آرا نبود، دشمن می توانست توطئه های مختلف را علیه ما طراحی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: روزنامه ها، مجلات، رسانه ها در این کشور آزاد هستند. همه مسئولین باید با سعه صدر با انتخابات برخورد کنند. هر چه سعه صدر ما بیشتر باشد و راه را برای حضور همه افکار و جناح ها آماده کنیم، نظام ما مستحکم تر خواهد بود.
رییس قوه مجریه همچنین گفت: در موضوع انتخابات که به صورت لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده ایم به این نکات توجه شده و امیدواریم با تصویب آن در مجلس شاهد انتخابات های پرشور تری در آینده باشیم.
وی با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهارداشت: در آغاز انقلاب جمعیت ما ۳۶ میلیون نفر بوده امروز ۸۲ میلیون نفر است یعنی ۲٫۲۸صدم جمعیت ما اضافه شده است. اگر جمعیت دو برابر شده حداقل باید کار و تلاش و پشرفت ما هم حداقل دو برابر باشد، ولی وقتی به آمار نگاه می کنیم وضع ما بیشتر از چیزی است که تصور می شود.

رییس جمهوری اظهارداشت: مردم ایران قبل از انقلاب با تمام فراز و نشیب ها و با اینکه متخصصین آمریکایی واسرائیلی را برای کشاورزی آورده بودند، کل محصولات کشاورزی ایران در سال آخر رژیم گذشته ۲۶ میلیون تن بوده است. امروز محصولات کشاورزی ما ۱۲۲ میلیون تن است، یعنی تولیدات کشاورزی ما بیش از ۵ برابر اضافه شده است.

روحانی اضافه کرد: همین پنج سال اخیر محصولات کشاورزی ما از محصولات رژیم گذشته بیشتر بوده است، به طوری که در این مدت حدود ۲۵ میلیون تن به محصولات کشاورزی ما اضافه شده است.
وی با بیان این که کشاورزان، مهندسین و فعالان بخش کشاورزی ما کار بسیار بزرگی را در این ۴۰ سال انجام داده‌اند، گفت: محصول گندم ما در روز پیروزی انقلاب حداکثر ۴ میلیون تن بوده است، امروز محصول گندم ما نزدیک ۱۴ میلیون تن است یعنی بیش از ۳ برابر محصول نان و گندمی که بعنوان مواد غذایی اصلی کشور امروز در اختیار مردم قرار می گیرد.

  • منبع خبر : ایرنا