برای تمدید توافق با آژانس تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است/طالبان همه‌ افغانستان نیست و نخواهد بود
برای تمدید توافق با آژانس تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است/طالبان همه‌ افغانستان نیست و نخواهد بود
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به فرا رسیدن هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشر ابرازی نیست که به صورت سیاسی در اختیار یک یا دو کشور قرار بگیرد تا از آن علیه دیگر کشورها استفاده سیاسی کنند .

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سعید خطیب‌زاده در نشست خبری امروز خود  به گزارش سعید خطیب زاده در نشست خبری خود گفت : هفته حقوق بشر آمریکایی یادآور نقض مکرر و شرم آور نقض حقوق بشر از سوی دولت‌های مختلف آمریکا علیه ملت ایران و ملل مختلف  است .”برای تمدید توافق با آژانس تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است/طالبان همه‌ افغانستان نیست و نخواهد بود”

سخنگوی وزارت خارجه در بخش دیگری از این نشست در مورد تمدید توافق ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: در خصوص تمدید و عدم تمدید توافق مورد اشاره هنوز تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.

وی همچنین گفت: در بحث مذاکرات وین در جایی هستیم که باید تمامی طرفین  تصمیمات خود را اتخاذ کنند ، ما  از نظر خودمان تصمیماتی که باید می‌گرفتیم را گرفته‌ایم  و اعلام کرده‌ایم و اکنون  باید طرف‌های مقابل  تصمیمات  خود را بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در بخشی دیگر از سخنانش تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران در سطوح عالی و سیاسی موضوع  و تحولات افغانستان را با جدیت و از نزدیک و با نگرانی پیگیری می کند.

وی تاکید کرد : طالبان همه‌ی افغانستان نیست و نخواهد بود.

  • منبع خبر : ایسنا