پلیس هیچ برنامه‌ای برای برخورد با دراویش در تهران نداشته و ندارد
پلیس هیچ برنامه‌ای برای برخورد با دراویش در تهران نداشته و ندارد

رئیس پلیس تهران بزرگ تأکید کرد که پلیس هیچ برنامه‌ای برای برخورد با دراویش در تهران نداشته و ندارد. سردار رحیمی در حاشیه بازدید رئیس پلیس مسکو از پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره وقایع پیش آمده برای دراویش گنابادی اظهار کرد:‌ پلیس هیچ برنامه‌ای برای دستگیری دراویش در تهران ندارد و صراحتا اعلام […]

رئیس پلیس تهران بزرگ تأکید کرد که پلیس هیچ برنامه‌ای برای برخورد با دراویش در تهران نداشته و ندارد.

سردار رحیمی در حاشیه بازدید رئیس پلیس مسکو از پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره وقایع پیش آمده برای دراویش گنابادی اظهار کرد:‌ پلیس هیچ برنامه‌ای برای دستگیری دراویش در تهران ندارد و صراحتا اعلام می‌کنم که نه تنها پلیس؛ بلکه دادستانی و دیگر دستگاه‌ها نیز در این زمینه برنامه‌ای نداشته و نخواهند داشت؛ اما متأسفانه اخبار و اطلاعات کذبی منتشر شد که عمدتا رسانه‌های معاند نیز در دامن زدن به آن نقش داشتند.

رحیمی با بیان اینکه متأسفانه در کنار این اخبار کذب، اقدامات دیگری نیز انجام شد، گفت: در بین دراویش متأسفانه افرادی نفوذ کردند که اقدام به سوءاستفاده از رأفت و رحمت پلیس کرده و آن وقایع را به وجود آوردند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: البته همه ما باید تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی بوده و در چارچوب آن رفتار کرده و به این قوانین احترام بگذاریم.

اعزام کارشناسان پلیس ایران به مسکو

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره حضور پلیس ایران در تأمین امنیت جام جهانی روسیه اظهار کرد: گروهی از کارشناسان از پلیس ایران به روسیه رفته و مذاکراتی نیز در این زمینه داشته‌ایم و احتمال اینکه از پلیس ایران در تأمین امنیت جام جهانی استفاده شود متصور است؛ اما در حال حاضر این موضوع قطعی نیست و در حال مذاکره در این زمینه هستیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور ژنرال سرگئی پلاخیخ در تهران اظهار کرد: این بازدید در راستای افزایش ارتباط میان پلیس تهران و مسکو انجام شده و البته پیش از این نیز پلیس ایران به مسکو رفته بود و همکاری‌های دو طرف نقش زیادی در تبادل اطلاعات و ارتقاء توانمندی‌های پلیس خواهد داشت.