برخی کارخانه های سیمان ۳ شیفت کار می‌کنند
برخی کارخانه های سیمان ۳ شیفت کار می‌کنند

معاون رییس جمهور گفت: با اجرایی شدن طرح مدیریت آبهای مرزی برخی کارخانجات سیمان و لوله ۳ شیفت مشغول کار هستند.  نوبخت با اشاره به اظهارات رئیس مرکز آمار در خصوص معاون اول بودن وی در سازمان برنامه و بودجه گفت: جدای از این بحث مرکز آمار نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و تصمیمات […]

معاون رییس جمهور گفت: با اجرایی شدن طرح مدیریت آبهای مرزی برخی کارخانجات سیمان و لوله ۳ شیفت مشغول کار هستند.

 نوبخت با اشاره به اظهارات رئیس مرکز آمار در خصوص معاون اول بودن وی در سازمان برنامه و بودجه گفت: جدای از این بحث مرکز آمار نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و تصمیمات مهم اقتصادی بر اساس آمارهای تولید شده در این مرکز اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به جلسات دولت برای تهیه بودجه سال ۹۷ گفت: ظهر امروز جلسه مهمی با حضور مسئولان ارشد اقتصادی دولت در خصوص بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای اولین بار در بهار امسال رشد اقتصادی بدون نفت از رشد اقتصادی با نفت پیشی گرفت و این موضوع با توجه به گذشت یک سال از انعقاد قرارداد برجام منطقی بود.

نوبخت با بیان اینکه در سال ۹۵، ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به ۲۵ هزار واحد کوچک و متوسط تخصیص داده شده است گفت: ۴۲ هزار میلیارد تومان به صورت نقد و اوراق به طرح‌های عمرانی تزریق شد که این موضوع باعث افزایش رشد سرمایه‌گذاری و تحرک مثبت در بخش ساختمان شد.

وی افزود: رشد سرمایه‌گذاری برای دومین بار در دولت تدبیر و امید در بهار امسال مثبت و به رقم ۷٫۱ درصد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  ادامه داد: در بخش ساختمان هم رشد اقتصادی نسبت به فصل زمستان به ۷+ درصد افزایش پیدا کرد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه خرید گندم در سال ۹۲ حدود ۴ میلیون تن بوده، گفت: در حال حاضر این رقم به بالای ۱۰ میلیون تن رسیده است. در این بین در حالیکه در‌آن سالها حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم اختصاص می‌یافت در سال ۹۵ این رقم به بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

نوبخت با بیان اینکه با کسب اجازه از مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق ارزی ۱۸ هزار میلیارد تومان برای مدیریت آب‌های مرزی تخصیص یافته گفت: با تزریق این منابع کارخانجات بسیاری مانند کارخانه‌های سیمان و لوله‌سازی طبق گزارشی که اخیرا به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد به صورت ۳ شیفت کار می‌کنند. چرا که قرار است در این طرح برای هزار کیلومتر در مرزهای کشور سد زده شود.

وی با اشاره به آمار اشتغال در کشور گفت: در حالیکه در فصل بهار ۹۲۰ هزار نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شده ۷۰۳ هزار نفر مشغول به کار شده‌اند اما ۲۷۷ هزار نفر شغلی پیدا نکرده‌اند.

نوبخت ادامه داد: خوشبختانه در تابستان امسال همه جمعیت فعال اضافه شده شغل پیدا کرده‌اند اما قسمت کوچکی از جمعیت شاغل نیز شغل خود را از دست داده‌اند.