بدهی‌های شهرداری به تامین اجتماعی به تدریج ساماندهی می شود
بدهی‌های شهرداری به تامین اجتماعی به تدریج ساماندهی می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بدهی های شهرداری به تامین اجتماعی در دیدار با شهردار تهران مورد بررسی قرار گرفت که به تدریج ساماندهی می شود.  علی ربیعی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران و پس از دیدار با شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: ۸۵ درصد نیروهای شهرداری عضو تامین اجتماعی هستند […]

وزیر کار

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بدهی های شهرداری به تامین اجتماعی در دیدار با شهردار تهران مورد بررسی قرار گرفت که به تدریج ساماندهی می شود.

 علی ربیعی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران و پس از دیدار با شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: ۸۵ درصد نیروهای شهرداری عضو تامین اجتماعی هستند که موضوع بدهی های شهرداری به تامین اجتماعی مطرح شد و قرار شد به تدریج این موضوع ساماندهی شود.

تشکیل شورای مشترک میان وزارت کار و شهرداری

ربیعی همچنین تشکیل شورایی با حضور شهردار تهران و وزیر رفاه خبر داد و گفت: این شورا شش کارگروه دارد که هدفش حل مشکلات پایتخت در حوزه آسیب های اجتماعی و صنوف است.

ربیعی با بیان اینکه دوستی دیرینه ای میان او و شهردار تهران وجود دارد، گفت: این دوستی به فهم مشترک و هم افزایی بین سازمان هایی که اهداف مشترکی را دنبال می کنند منجر می شود و ما به دنبال ایجاد فضای زندگی بهتر در پایتخت هستیم.

وی با اشاره به تعریف فعالیت های مشترک میان شهرداری و وزارت رفاه گفت: این جلسات می تواند برای سایر کلان شهرها الگو شود زیرا الگوپذیری کلان شهرها از تهران بسیار بالاست.

وزیر کار با اشاره به موضوع ایمنی تهران که در این جلسه مشترک مطرح شد، گفت: صنوف زیادی در تهران هستند و در مکان هایی مانند پلاسکو که فضایی کارگاهی داشت فعالیت می کنند که باید ایمنی این ساختمان های تجاری و کارگاهی به عنوان اصلی ترین موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

جمع آوری معتادان متجاهر از پایتخت

او با اشاره به هم ریختگی چهره تهران گفت: معتادان متجاهر در تهران چهره شهر را بر هم ریخته اند که با همکاری شهرداری، وزارت رفاه، دادگستری و نیروی انتظامی برنامه ای برای پاکسازی این افراد از شهر انجام خواهد شد.

جمع آوری کودکان متکدی از پایتخت/نگهداری طولانی مدت کودکان متکدی

ربیعی همچنین در ادامه از همکاری مشترک میان دادگستری، نیروی انتظامی، شهرداری و وزارت رفاه برای جمع آوری کودکان متکدی از سطح شهر خبر داد و گفت: اگر این کودکان برای بار دوم جمع آوری شوند با حکم قضایی برای آنکه دوباره به چرخه کار بازنگردند به طور طولانی مدت نگهداری می شوند.

مشاغل خدماتی پشت چراغ قرمزها ساماندهی می شود

ربیعی با اشاره به اینکه پس از جمع آوری کودکان از پشت چراغ قرمز ها سایر مشاغل پشت چراغ قرمزها گفت: پیشنهاد ایجاد تعاونی خدمات پشت چراغ قرمز داده شد.

ایجاد صنوف نوین در پایخت

وزیر کار در ادامه با اشاره به ایجاد فضای اشتغال با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و شهرداری خبر داد و گفت: حتی برای آموزش کودکان با فضای کار پارک هایی ایجاد می شود. همچنین جمعه بازارها و روزبازارها در مراکزی از شهر ساماندهی می شوند و برخی از مشاغل با حمایت شهرداری در این بازارچه های محلی و پارک ها ساماندهی می شود و می توان گفت صنوف نوینی در تهران ایجاد خواهد شد.

ساماندهی حاشیه نشینی در پایتخت نیز در دیگر موضوعی بود که وزیر رفاه به عنوان محور بحث با شهردار تهران از آن نام برد و گفت: موضوع ساماندهی حاشیه نشینی در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.