بررسی روشهای توسعه پوشش بیمه‌ای/حسابرسی بدهی دولت
بررسی روشهای توسعه پوشش بیمه‌ای/حسابرسی بدهی دولت
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به بررسی روش‌های توسعه بیمه ای افراد فاقد بیمه اشاره کرد و گفت: باید سود سرمایه گذاری در شستا به سه برابر افزایش پیدا کند.

به گزارش صبح اقتصاد میرهاشم موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص توسعه پوشش بیمه‌ای گفت: در حال حاضر تعدادی از افراد جامعه فاقد بیمه هستند بنابراین باید روش‌های مختلف توسعه پوشش بیمه‌ای را بررسی و این حق را برای آحاد جامعه فراهم کنیم تا تحت پوشش قرار بگیرند.

وی ادامه داد: با افزایش پوشش بیمه‌ای ضریب پشتیبانی ما نیز در تأمین اجتماعی جبران می‌شود و همچنین از طریق وصول معوقات و افزایش بهره وری دارایی‌های سازمان در شستا و شرکت‌های زیر مجموعه تأمین اجتماعی باعث رشد منابع ما خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر در حوزه سرمایه گذاری شستا سهم ۶ درصدی از منابع داریم که باید به ۳ برابر افزایش پیدا کند یعنی سهم ۱۸ درصدی از دارایی‌ها در تأمین منابع مالی سازمان داشته باشیم.

موسوی در خصوص بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی نیز تاکید کرد: در این خصوص اختلاف وجود دارد و جلساتی را با دولت برای اعلام دقیق این بدهی داشته ایم.

به گفته وی، میزان حسابرسی شده بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی تا پایان سال ۹۹ بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: بدهی‌های سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز به این مبلغ اضافه می‌شود و در حال پیگیری هستیم تا میزان بدهی‌ها را تدقیق کنیم.

وی افزود: هر سال دولت بخشی از بدهی‌ها را پرداخت می‌کند اما در کنار آن بخشی نیز اضافه می‌شود که باید میزان دقیق آن حسابرسی شود.

  • منبع خبر : مهر