بررسی سهمیه بندی سوخت
بررسی سهمیه بندی سوخت
در بحث سهمیه بندی سوخت تصمیمی گرفته نشده اما یکی از راه ها این است که سهمیه ی سوخت با همین نرخ باقی بماند ولی تصمیم قطعی نیست.

بررسی سهمیه بندی سوخت

به گزارش خبرنگار پارلمانی روزنامه صبح اقتصاد،علی لاریجانی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز پانزدهم مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث های مطرح شده در جلسه غیرعلنی اظهارداشت: در جلسه امروز کار تحقیقی بزرگی با حضور بخش های مختلف مانند مرکز پژوهش ها، سازمان برنامه و بودجه و مراکزی که می توانستتد اطلاعات مفیدی ارایه دهند صورت گرفت و موضوع تقریبا روشن شد. امروز در رسانه ها ارقام و اعداد مختلفی در خصوص یارانه ها مطرح می گردد  که میزان یارانه‌ها در کشور و آن بخش هایی که در بودجه هر سال آورده می شود و یارانه‌هایی که در رابطه با ارز و یا یارانه بنزین و گاز چه مقدار است؟ و چقدر از آن مربوط به سهم خانوار و چقدر مربوط به حمل و نقل و صنعت و تولید است؟

علی لاریجانی خاطرنشان کرد: در مجلس بنا نیست که تصمیم فوری گرفته شود و باید مراقب بود تا به خانواده ها و تولید آسیب وارد نشود.

رییس خانه ملت ادامه داد: در بحث هدفمندی یارانه ها تصمیم براین شد که قانون هدفمندی به کمسیون ها ارجاع داده شود تا بررسی تخصصی صورت بگیرد.

وی گفت: دربحث سهمیه بندی سوخت تصمیمی گرفته نشده اما یکی از راه ها این است که سهمیه ی سوخت با همین نرخ باقی بماند ولی تصمیم قطعی نیست.(بررسی سهمیه بندی سوخت)

علی لاریجانی در رابطه با موضوع یارانه های پنهان وآشکار بیان داشت: این موضوع را نمی توان یکباره اصلاح کرد و بهتر است کم کم تغییر ایجاد کرد.

کاستن از وابستگی بودجه به صادرات نفتی یکی دیگر از محورهای صحبت های لاریجانی بود که وی تاکید کرد: اصلاح قانون مالیات و یارانه ها از راه های کاهش وابستگی به نفت است و دولت هم باید به دنبال آن باشد.

سارا شکری – خبرنگار پارلمانی روزنامه صبح اقتصاد