بررسی سیاست‌های اصلاح ساختار نظام مالیاتی
بررسی سیاست‌های اصلاح ساختار نظام مالیاتی
چهل و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه روز شنبه با حضور اعضاء و سران سه قوه تشکیل شد.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد در ادامه مباحث پیرامون اصلاحات ساختاری بودجه، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدامات صورت گرفته مطرح نمود.”بررسی سیاست‌های اصلاح ساختار نظام مالیاتی ”

سیاست‌های اصلاح ساختار نظام مالیاتی مبتنی بر افزایش پایه مالیاتی و نسبت آن با درآمد ناخالص ملی و تأمین منابع پایدار و جهت‌گیری‌های مالیاتی در حمایت از افزایش تولید و حمایت از اقشار کم درآمد، در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، در ادامه جلسه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه واردات و صادرات ارایه نمود و مقرر شد ورود کالاهایی که امکان تولید داخلی آن و تأمین نیازهای بازار وجود دارد، در حمایت از تولیدگران داخلی و افزایش اشتغال ممنوع شود.

فرهاد دژپسند در نشست مشترک اعضای دولت با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر ما تنها سه درصد استقرار این نظام باقی مانده است که شامل ارتباط اطلاعاتی دستگاه هاست.
وی افزود: در مدل‌های مالیاتی، انبارسازی اطلاعات موجودیت ندارد و آنچه که مهم است حق دسترسی دستگاه‌ها به اطلاعات یکدیگر است و برای پویایی نظام جامع مالیاتی کشور، نیاز به سامانه‌ای هوشمند داریم که اطلاعات ورودی آن در مراحل مختلف سنجیده شود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: رویکرد اصلی وزارت امور اقتصادی و دارایی توجه به اقتصاد هوشمند است که هسته اصلی آن را مالیاتی هوشمند شکل می‌دهد و در این خصوص کارهای زیادی انجام شده که باید به مردم اطلاع رسانی شود.دژپسند تصریح کرد: در زمینه ارتباط بین دستگاه‌های دولتی مسائل و مشکلاتی وجود دارد که باید درون دولت حل و فصل شود و نباید موجب زحمت نمایندگان مجلس شویم و جلسه امروز نیز به درخواست کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد.

  • منبع خبر : ایسنا