بررسی شانس‌های صعود به جام جهانی به عنوان تیم دوم
بررسی شانس‌های صعود به جام جهانی به عنوان تیم دوم
شب گذشته با پیروزی قطر مقابل عمان، شانس صعود تیم‌های دوم به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی افزایش یافت.

بررسی شانس‌های صعود به جام جهانی به عنوان تیم دوم

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد در چارچوب مسابقات راه یابی به جام جهانی، شب گذشته تیم ملی قطر مقابل عمان به برتری یک بر صفر رسید تا شانس صعود تیم‌های دوم به مرحله بعدی افزایش یابد.

قطر به دلیل میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲، در مرحله بعدی حاضر نخواهد بود، ۵ تیم می‌توانند به عنوان تیم دوم در مرحله بعدی حاضر شوند. به دلیل اینکه پیروزی قطر مقابل عمان صورت گرفت، شانس صعود تیم‌های دوم بیشتر هم شد زیرا در گروه E مسابقات عمان در رده دوم قرار دارد.
به گزارش فارس، ۸ تیم به عنوان صدرنشین گروه‌ها به مرحله بعدی صعود می‌کنند و از بین ۸ تیم دوم، ۵ تیم برتر (یک تیم جایگزین قطرِ میزبان) به مرحله بعدی راه خواهند یافت. تیم ملی کشورمان به دلیل پیروزی مقابل بحرین در دیدار شب گذشته، اکنون در جمع تیم‌های دوم، در رده دوم قرار دارد.
تیم ملی کشورمان با کامبوج و عراق دیدار خواهد کرد که مصاف برابر عراق بسیار اهمیت خواهد داشت. با اینکه امیدواریم تیم ملی کشورمان مقابل عراق به برتری دست یابد ولی به دلیل باخت عمان، شانس صعود تیم‌ها به مرحله بعدی به عنوان دوم نیز افزایش یافته است.
با توجه به جدول بالا، در حال حاضر از بین تیم‌های دوم، چین، اردن و تاجیکستان با ۷ امتیاز به مرحله بعدی صعود نخواهند کرد.
البته باید عنوان کرد که تیم ملی اردن با استرالیا (صدرنشین گروه) و کویت (تیم سوم گروه) دیدار دارد که پیروزی در هر مسابقه می‌تواند جدول گروه‌ تیم‌های دوم را تغییر دهد. البته تیم ملی کویت اگر در دیدار مقابل اردن به برتری دست یابد و تیم ملی اردن در مقابل استرالیا شکست بخورد، تیم ملی کویت می‌تواند در رده بهترین‌های تیم‌های دوم قرار گیرد.
از تیم ملی اردن ۶ امتیاز به دلیل ۲ برد مقابل چین تایپه کاسته خواهد شد. تیم ملی کویت نیز در این جدول ۷ امتیازی خواهد بود زیرا ۳ امتیاز به دلیل برد تایپه بدست آمده است
تیم ملی چین نیز شرایط مشابهی با اردن دارد و با پیروزی مقابل تیم‌های سوریه (تیم صدر گروه) یا مالدیو (تیم چهارم گروه) می‌تواند شرایط صعود تیم ملی کشورمان را نیز تحت الشعاع قرار دهد.
از تیم‌ملی چین نیز به دلیل ۲ برد مقابل گوام، ۶ امتیاز کاسته خواهد شد
تیم ملی تاجیکستان نیز تنها یک بازی باقی مانده دارد که آن هم مقابل میانمار است. این تیم دیگر شانسی برای رسیدن به مرحله بعدی نخواهد داشت.”بررسی شانس‌های صعود به جام جهانی به عنوان تیم دوم”
با توجه به جدول و اینکه تیم‌های ملی چین و اردن هر کدام ۲ بازی باقی مانده دارند و می‌توانند در یک بازی به برتری دست یابند،‌ با این شرایط تیم ملی کشورمان محکوم به پیروزی مقابل عراق است و با تساوی شرایطی اما و اگر خواهد ساخت.
به گزارش فارس، به دلیل انصراف تیم ملی کره شمالی از حضور در رقابت‌های جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، برای اینکه عدالت در تمام گروه‌ها رعایت شود، فیفا تصمیم گرفت که بازی تیم‌ها با تیم آخر محاسبه نشود. به همین دلیل بدیدارهای تیم ملی کشورمان مقابل کامبوج محاسبه نخواهد شد.
  • منبع خبر : فارس