بررسی مشکلات “آزاد” حساب کردن نسخ به بهانه قطعی برق و اینترنت داروخانه‌ها
بررسی مشکلات “آزاد” حساب کردن نسخ به بهانه قطعی برق و اینترنت داروخانه‌ها
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تکمیل ارسال لیست حق بیمه از سوی کارفرمایان در سامانه خدمات غیرحضوری خبر داد. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تکمیل ارسال لیست حق بیمه از سوی کارفرمایان در سامانه خدمات غیرحضوری خبر داد.

به گزارش صبح اقتصاد، میرهاشم موسوی در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه عهد کرده‌ایم تا برنامه و کاری را به پایان نرسانده‌ایم، اعلام نکنیم گفت: بنا را بر آن گذاشته‌ایم که در مسیر تحقق راهبردهای تحولی، تا کار به سرانجام نرسیده، اعلام عمومی نکنیم.

وی افزود: در سال گذشته بیش از یک میلیون بیمه شده جدید داشتیم که بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر در شش ماهه دوم سال و دوران مدیریتی جدید صورت گرفته که در قالب کشف کارگاه‌های جدید و توسعه بیمه اجباری و اختیاری محقق شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه یکی از رویکردهای تحولی ما هوشمندسازی بود که افق ما به حداقل رساندن مداخلات انسانی در تعاملات بود گفت: امروز این اتفاق افتاده و سامانه خدمات غیرحضوری درحال ارتقاست. ایجاد شفافیت و نظارت راهبردی بر لیست‌های بیمه‌ای و تعامل با کارفرمایان بود. در این زمینه نیز از این پس مراجعات حضوری به حداقل خواهد رسید.

موسوی ادامه داد: یکپارچگی سامانه‌ها این فرصت را ایجاد کرده که اختلافات میان کارفرمایان و تامین اجتماعی و کارگران بسیار کاهش یافته و حتی به صفر برسد. مدیریت ابلاغ ها بسیار مهم است.  بعضا کارفرمایان ادعا داشتند که ابلاغ‌ها به دستشان نرسیده و ممکن بود اختلافات و جرایمی را رقم بزند که با به روز رسانی اطلاعات، این شرایط نیز کنترل خواهد شد. بستری را در این سامانه فراهم کرده و معتقدیم باید به سمت یکپاچگی کلی سامانه‌های بیمه‌ای، بانکی، مالیاتی و غیره برویم.

وی افزود: هم اکنون ثبت نام و ارائه لیست حق بیمه از سوی کارفرمایانِ کارگاه‌های فعال انجام شده است. ممکن است تعدادی باقی مانده باشند که فرصت برای آنها فراهم است. همکاران ما برای انجام ثبت نام ها تلاش شبانه روزی کردند و کار بسیار بزرگی بود که دستاوردهای بسیار بزرگی به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره کارگاه‌های جامانده گفت: ممکن است تعداد اندکی از کارگاه‌ها به دلایلی تعطیل شده باشند یا برخی به لحاظ قانونی دوماه فرصت داشته باشند که می توانند اقدام کنند. بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگاه فعال ثابت داریم.

وی با اشاره به وصول بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از معوقات و بدهی کارگاه‌ها اظهار کرد: همچنین مقرر شده بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت در قالب سهام به تامین اجتماعی واگذار شود که کارهای انتقال بیش از ۷۲ هزار میلیارد تومان آن انجام شده است. نگرانی از واگذاری شرکت‌های زیان ده را داشتیم که در گذشته رخ می‌داده است اما در این واگذاری با کمک دولت سیزدهم شرکت های با زیان دهی بالا در لیست واگذاری‌ها را شناسایی کردیم و به جای آن شرکت‌های خوبی در پتروشیمی و غیره به ما واگذار شد.

موسوی افزود: از سوی دیگر امسال برنامه منسجمی برای وصول مطالبات معوق کارگاهی و غیره داریم و در حال رصد اوضاع هستیم تا بدهی‌های معوقی که سالها باقی مانده پیگیری شوند. بدهی کارگاه‌های ما بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

 

هزینه بیمه‌شدگان دارای بیماری خاص “صفر” است

پوشش بیمه‌ای داروهای جدید 

بررسی مشکلات “آزاد” حساب کردن نسخ پزشکی به بهانه قطعی برق و اینترنت در داروخانه‌ها 

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره پوشش دارویی بیماران خاص گفت: یکی از خدمات مهم سازمان، ارائه خدمات دارویی به بیماران خاص است. دو هدف در این خصوص داریم، نخست توسعه کمی و کیفی خدمات و دیگری کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان و حتی به صفر رساندن آن است. در حال حاضر هزینه بیماران خاص در بخش درمان مستقیم صفر است و در بخش درمان غیرمستقیم سعی می‌کنیم با انجام نظارت، رویکرد را به سمتی ببریم که پرداختی از جیب بیمار کم شود. خدمات تخصصی و تکمیلی در درمان ناباروری نیز تماما تحت پوشش بیمه رفته و بیش از ۶۲۰۰ نفر خدمات تخصصی در این بخش دریافت کرده‌اند.

موسوی افزود: همچنین داروهای جدیدی برای بیمه شدگان تحت پوشش قرار گرفته است. برخی را اخیرا شورای عالی بیمه تصویب کرده و برخی داروها را نیز از قبل بدون مصوبه تحت پوشش قرار داده بودیم و بیمه سلامت هم آنها را تحت پوشش برد. دولت تاکید دارد بحث درمان را جدی بگیریم. یکی از راهبردهای خود ما هم همین است.در حوزه دارو مشکلاتی داریم و حضوری رصد می‌کنیم. گاهی برخی داروخانه ها به علت قطعی برق و غیره بیمه شدگان را ناچار می‌کنند آزاد بپردازند که در تلاشیم با رصدهای حضوری این مشکلات را کاهش دهیم.

به گزارش ایسنا، مهندس زراعتی، مدیر فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی نیز درباره سامانه جدید ارائه لیست حق بیمه کارفرمایان توضیح داد و گفت: در ماه‌های اخیر تمام هم و غم حوزه فناوری اطلاعات، یکپارچه سازی درگاه‌ها بوده و موفق شدیم در اردیبهشت ماه سامانه دریافت لیست حق بیمه کارفرمایان را به درگاه سامانه غیرحضوری متصل کنیم.

وی افزود: سامانه قدیمی بر اساس پلتفرم مربوط به سنوات گذشته تهیه شده بود که مسائلی چون سوءاستفاده و مشکلات خاصی در سامانه وجود داشت که آن اشکالات برطرف شده است.

زراعتی با اشاره به اینکه یکی از نکات خوبی که در سامانه جدید داریم تکمیل اطلاعات کارفرمایان و کارگاه‌ها است که به هوشمندسازی لیست قراردادها منجر شده است گفت: این موضوع در بهبود تعامل ما با دستگاه‌ها موثر است. در ابلاغ‌های کارفرمایان همواره مشکل داشتیم برخی از طریق ایمیل و برخی دستی انجام می‌شد که اکنون تمام ابلاغ ها در سامانه قرار می‌گیرد. تقریبا همه کارگاه‌ها لیست حق بیمه را ارائه کرده اند. روز گذشته رکورد دریافت لیست را شاهد بودیم و ۱۲۷ هزارو ۵۰۰ لیست در ۲۴ ساعت آخر ماه دریافت و بارگذاری ۳۵۰ لیست در دقیقه ثبت کردیم.