بررسی نقشه راه اصلاح نظام اداری در کنگره جهانی فناوری های هوشمند ۲۰۱۸
بررسی نقشه راه اصلاح نظام اداری در کنگره جهانی فناوری های هوشمند ۲۰۱۸

به گزارش گروه اقتصادی صبح اقتصاد؛ زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس شورای سیاست گذاری کنگره جهانی فناوری های هوشمند در آستانه برگزاری این کنگره در سالجاری، گفت: برای نخستین بار با حمایت وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور، همچنین دانشگاه های سراسر کشور، رویدادی […]

به گزارش گروه اقتصادی صبح اقتصاد؛ زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس شورای سیاست گذاری کنگره جهانی فناوری های هوشمند در آستانه برگزاری این کنگره در سالجاری، گفت: برای نخستین بار با حمایت وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی کشور، همچنین دانشگاه های سراسر کشور، رویدادی باشکوه و جامع با حضور اساتید فرهیخته ملی، پژوهشگران، دانشجویان و مدیران برجسته صنایع در حوزه فناوری اطلاعات و مهمانان تراز اول بین المللی از شرکتهای برتر و صاحب نام جهان و با دعوت از مقامات ملی از جمله ریاست محترم جمهور، وزرا و مدیران فناوری اطلاعات، بهمن ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می گردد.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه این کنگره به طور ویژه به نقش توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری در نقشه راه اصلاح نظام اداری می پردازد، فلذا این موضوع اهمیت برگزاری این رویداد را دوچندان نموده است. کنگره جهانی فناوری های هوشمند (IC TECH 2018) پیرو سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و پیرو مصوبه شورای عالی اداری ابلاغی ریاست محترم جمهور به شماره ۵۶۰/۹۳/۲۰۶، با رویکرد هوشمندسازی و تحول نظام اداری با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت جهادکشاورزی و دانشگاه های معتبر سراسر کشور و با مشارکت و همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر با هدف بررسی اصلاح فرآیندها و برنامه الکترونیکی کردن خدمات دستگاه ها مطابق مصوبه شورای عالی اداری به شماره ۱۱۲۶۴۴۶ و واکاوی برنامه دوم نقشه راه اصلاح نظام اداری( توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری) با دعوت از ریاست محترم جمهور و سایر مقامات ملی و مدیران فناوری اطلاعات، بهمن ماه سال ۹۶ در برج میلاد تهران برگزار می گردد.

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: یکی از بخش های حائز اهمیت این رویداد برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری های هوشمند می باشدکه با توجه به نقش شرکت های فناور در هوشمند سازی شهرها و توسعه فناوری در دستگاه ها و هوشمندسازی نظام اداری، این کنگره بستری را فراهم نموده تا شرکت های داخلی فعال در حوزه فناوری در کنار شرکت های بین المللی، ضمن تبادل نظر و هم اندیشی در این حوزه، تکنولوژی ها و دستاوردهایشان را در نمایشگاه جانبی این کنگره ارائه نمایند.

وی ادامه داد: یکی از نکات حائز اهمیت این رویداد، حضور و همکاری متخصصینی از ۱۵ کشور جهان نظیر آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، ایرلند، ترکیه، آرژانتین، پرتغال، اوکراین و… به منظور ارائه مدل ها و نمونه هایی از دولت الکترونیک و همچنین ارائه مدل هایی از شهر هوشمند می باشد.

اربابی گفت: همچنین برگزاری سخنرانی های کلیدی مهمانان بین المللی با هدف بررسی مدل های دولت الکترونیک در کشورهای مختلف جهان، کارگاه ها و پنل های تخصصی با موضوعات، اینترنت اشیاء (IOT)، رایانش ابری، دولت هوشمند و … در ۱۱ سالن جانبی طی دو روز به صورت همزمان از جمله برنامه های این کنگره می باشد.

رئیس شورای سیاست گذاری کنگره جهانی فناوری های هوشمند افزود: این کنگره همگام با سیاستهای دولت در حوزه توسعه دولت الکترونیک بویژه مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۱۲/۷/۹۶ با هدف تحقق دولت الکترونیک و اصلاح نظام اداری کشور، با سه رویکرد اصلی دولت هوشمند، شهر هوشمند و بانکداری هوشمند در بخش های مختلفی برنامه ریزی گردیده است. از محورهای دولت هوشمند می توان به اینترنت اشیاء (IOT)، رایانش ابری، امنیت در نرم افزارهای اداری الکترونیکی، فناوری های همراه و از محورهای شهر هوشمند می توان به مدیریت شهر هوشمند، آینده شهرها و ارتباط آن با هوشمندسازی، سیستم حمل و نقل هوشمند، بهداشت هوشمند و … اشاره کرد.

وی اظهار داشت: موضوعاتی  نظیر کاربردهای IOT در صنعت بانکداری، روندهای آتی صنعت بانکداری، شعب هوشمند بانکی، نقش بانکداری هوشمند در شهر هوشمند، امنیت و حریم شخصی در بانک های هوشمند در بانکداری هوشمند مورد بررسی و واکاوی قرار می گیرند.

زهرا اربابی تصریح کرد: از دیگر بخش های قابل توجه این رویداد، تالار مذاکرات سرمایه گذاری است که طبق برنامه ریزی و اقدامات بعمل آمده، امکان سرمایه گذاری در حوزه هوشمندسازی با حضور شرکت های صاحب نام فناوری فراهم گردیده است که با توجه به شرایط کنونی جذب سرمایه خارجی موضوع پراهمیتی است که می تواند بسیار موثر باشد.

وی بیان کرد:این کنگره با گرد هم آوردن تعدادکثیری از متخصصین و مدیران ارشد کلیه دستگاه ها در حوزه توسعه دولت الکترونیک قصد دارد با بررسی چالش های موجود و موانع پیش رو گام های اساسی جهت اتخاذ راه حلی مناسب با هدف ایجاد یکپارچگی و تسریع در تحقق دولت الکترونیک در سطح کشور بردارد.

وی ادامه داد: برگزاری پنل های تخصصی، کارگاه های آموزشی به صورت همزمان، نمایشگاه جانبی، سخنرانی های کلیدی و هم اندیشی نخبگان با حضور متخصصین این حوزه و صاحبنظران داخلی و بین المللی طی دو روز و اعطای گواهینامه های کارگاه ها در زمینه شهر هوشمند، امنیت فناوری اطلاعات، اینترنت اشیاء (IOT ) و گواهینامه ۱۶ ساعته حضور به شرکت کنندگان از مهمترین برنامه های این کنگره است.

وی بیان کرد: این کنگره در نظر دارد خروجی ها و دستاوردهای این کنگره را در قالب بسته های علمی شامل راهکارها و پیشنهادات مدیران و متخصصین حوزه فناوری به دولت و مجلس ارسال نماید که مطمئنا می تواند جهت تحقق و توسعه دولت الکترونیک موثر باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری کنگره جهانی فناوری های هوشمند بتوانیم گام موثری در راستای کاهش بروکراسی اداری، توسعه کمی و کیفی خدمات فعلی، کاهش فساد اداری و ایجاد شفافیت بر عملکرد سازمان ها برداشته باشیم.

گفتنی است؛ علاقه مندان و پژوهشگران می توانند با توجه به محورهای کنگره، مقالات خود را برای  شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی WWW.FBFI.IR به دبیرخانه ارسال نمایند. علاقه مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره های  ۴-  ۳۳۶۹۹۰۹۳-۰۲۱ و ۹ – ۳۶۶۲۱۳۱۸ -۰۲۱ تماس حاصل نمایند.