بررسی  “واکنش نظامی جمعی” علیه حمله با گاز سمی در دومای سوریه توسط آمریکا
بررسی  “واکنش نظامی جمعی” علیه حمله با گاز سمی در دومای سوریه توسط آمریکا

مقامات آمریکا امروز (سه شنبه) تصریح کردند، ایالت متحده “واکنش نظامی جمعی” علیه حمله با گاز سمی در دومای سوریه را بررسی می‌کند. به نقل از رویترز، مقامات آمریکا اعلام کردند در حال بررسی “واکنش نظامی گروهی” درباره حملات با گاز سمی سوریه هستند، این در حالی است که کارشناسان احتمال می‌دهند آمریکا چندین تاسیسات […]

مقامات آمریکا امروز (سه شنبه) تصریح کردند، ایالت متحده “واکنش نظامی جمعی” علیه حمله با گاز سمی در دومای سوریه را بررسی می‌کند.

به نقل از رویترز، مقامات آمریکا اعلام کردند در حال بررسی “واکنش نظامی گروهی” درباره حملات با گاز سمی سوریه هستند، این در حالی است که کارشناسان احتمال می‌دهند آمریکا چندین تاسیسات اصلی در سوریه را به عنوان اهداف احتمالی مورد هدف قرار دهد.

مقامات آمریکایی که با رویترز گفت‌وگو کردند به طرح خاصی در این باره اشاره نکردند، اما گفتند که گزینه‌های نظامی در دست بررسی است.

همچنین کاخ سفید و وزارت‌های دفاع و خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره گزینه‌های مشخص شده یا اینکه احتمال دارد اقدام نظامی صورت بگیرد، سر باز زدند.

کارشناسان جنگ سوریه پیش‌بینی می‌کنند، آمریکا در هرگونه عملیات نظامی خود پای فرانسه و شاید انگلیس و همپیمانان خود در خاورمیانه را به عنوان شرکای احتمالی وسط بکشد.

کارشناسان احتمال می‌دهند، حملات نظامی آمریکا در صورت وقوع، تاسیساتی را مورد هدف قرار دهد که در گزارش‌های سابق درباره حملات با سلاح شیمیایی در سوریه نامشان ذکر شده است .

همچنین این کارشناسان حملات احتمالی به پایگاه‌هایی از جمله پایگاه هوایی “الضمیر” را عنوان کردند، در این پایگاه بالگردهای نوع «می ۸» قرار دارند که شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند این بالگردها در حمله به دوما به کار گرفته شدند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت، اطلاعی درباره تصمیمات مبنی بر اجرای حمله نظامی ندارد اما هرگونه حملات احتمالی علیه اهداف مرتبط با برنامه سلاح شیمیایی سوریه خواهد بود و به دنبال ممانعت از هر چیزی است که ممکن است منجر به انتشار گاز سمی در مناطق شهری شود.

طبق گمانه‌زنی‌ها، حمله نظامی آمریکا ممکن است پایگاه هوایی حمیمیم در شمال غرب سوریه را نیز شامل شود، چرا که کاخ سفید در بیانیه‌ای در چهارم مارس این پایگاه را نقطه آغاز عملیات بمباران‌ دانست که هواپیماهای نظامی روسیه در دمشق و غوطه شرقی این عملیات‌ها را اجرایی می‌کنند.