برزیل ۳-۱ پرو: جام در خانه سلسائو ماند
برزیل ۳-۱ پرو: جام در خانه سلسائو ماند
برزیل با پیروزی 3-1 مقابل پرو، قهرمان رقابت های کوپا آمه‌ریکا 2019 شد.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد در دیداری که شاگردان تیته در ۲۰ دقیقه پایانی با اخراج گابریل ژسوس، با یک بازیکن کمتر بازی کردند، در نهایت این برزیل بود که با گل های اورتون، ژسوس و ریچارلیسون، ۳-۱ به پیروزی رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد.

پرو بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی، صاحب یک موقعیت خوب شد اما شوت کوئِوا روی یک ضربه آزاد از منطقه ای خطرناک، راهی به چهارچوب دروازه سلسائو پیدا نکرد. در ادامه برزیلی ها ابتکار عمل را در دست گرفتند و خیلی زود به گل اول رسیدند.

در دقیقه ۱۵ بود که ارسال گابریل ژسوس از سمت راست، در موقعیتی مناسب به اورتون رسید و او هم در حالی که توسط هیچ یک از بازیکنان حریف تحت فشار نبود، با یک بغل پای دقیق کار را تمام کرد.

برتری برزیلی ها بعد از این گل هم ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۲۵، این تیم صاحب یک موقعیت خوب دیگر هم شد اما ضربه کوتینیو، روی فرصت خوبی که اورتون برایش ایجاد کرده بود، به کنار دروازه پرو برخورد کرد.

در ادامه باز هم این برزیل بود که موقعیت های بهتری نسبت به حریف داشت اما در دقیقه ۴۱، پرو صاحب یک ضربه پنالتی شد. ارسال کوئوا به دست تیاگو سیلوا برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد و حتی بعد از استفاده از VAR هم نظرش را تغییر نداد. پائولو گِرِرو پشت ضربه ایستاد و برخلاف جهت حرکت آلیسون، دروازه برزیل را باز کرد.

در حالی که به نظر می رسید نیمه اول با تساوی به پایان خواهد رسید، برزیل در سومین دقیقه از وقت های تلف شده توانست به گل دوم برسد. حرکت خوب آرتور و پاس او، گابریل ژسوس را صاحب یک موقعیت عالی کرد و او هم با یک ضربه بغل پای ساده، حساب کار را ۲-۱ کرد تا سلسائو نیمه اول را با برتری به پایان برساند.

در نیمه دوم برزیلی ها شروع بهتری داشتند و در همان دقایق ابتدایی یکی دو موقعیت خوب داشتند اما نتوانستند از آنها استفاده کنند. در دقیقه ۵۷، روی ارسال الکس ساندرو، فیرمینو صاحب موقعیت شد اما ضربه سر او از بالای دروازه پرو به بیرون رفت.

در ادامه بازی متعادل تر شد تا اینکه در دقیقه ۷۰، گابریل ژسوس که یک کارت زرد داشت، با دریافت کارت زرد دوم، از بازی اخراج شد و به این ترتیب، پرو برای بازگشت به بازی امیدوارتر شد.

بازیکنان پرو از برتری نفری شان استفاده کردند و در دقایق پایانی فشار بیشتری روی دروازه حریف وارد کردند  اما این برزیل بود که در دقیقه ۸۷ صاحب یک ضربه پنالتی شد. برخورد سامبرانو با اورتون در محوطه جریمه پرو باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد.

ریچارلیسون پشت ضربه قرار گرفت و علی رغم شیرجه خوب گایسه، توانست گل سوم برزیل را به ثمر برساند و اختلاف را به دو گل افزایش داد.

تلاش پرویی ها برای جبران گل های خورده ثمری نداشت و بازی با برتری ۳-۱ برزیل به پایان رسید و این تیم قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد.

  • منبع خبر : ورزش سه