برف و باران سراسر کشور را فرا می‌گیرد
برف و باران سراسر کشور را فرا می‌گیرد
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور از امروز تا هفته آینده در اغلب نقاط کشور بارندگی خواهیم داشت که در ارتفاعات و نقاط سردسیر با بارش برف همراه خواهد بود.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور از امروز تا هفته آینده در اغلب نقاط کشور بارندگی خواهیم داشت که در ارتفاعات و نقاط سردسیر با بارش برف همراه خواهد بود.”برف و باران سراسر کشور را فرا می‌گیرد”

فریبا گودرزی گفت: امروز در استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امروز بارش پراکنده در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، یزد، کرمان، هرمزگان و تنگه هرمز همچنین ارتفاعات البرز، تهران، سمنان و زاگرس مرکزی خواهیم داشت.

این کارشناس ادامه داد: فردا بارش‌ها در گیلان و مازندران تداوم دارد. همچنین در آذربایجان شرقی اردبیل، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز، قزوین، سمنان و تهران بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره ورود سامانه بارشی جدید گفت: جمعه از غرب کشور، سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود و در ابتدا استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، تهران، قم، قزوین، البرز، اصفهان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، ارتفاعات گیلان و مازندران بارش باران، وزش باد و رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.”برف و باران سراسر کشور را فرا می‌گیرد”

گودرزی افزود: با افزایش فعالیت این سامانه، در هفته آتی، گستره بارش‌ها سراسر کشور را فرا می‌گیرد.

وی درباره تغییرات دمایی ادامه داد: در شمال شرق از امروز تا پایان هفته، کاهش دمای شش تا ده درجه‌ای خواهند داشت.

این کارشناس با اشاره به وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران امروز بعدازظهر افرایش ابر خواهد داشت و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. همچنین هوای پایتخت در پایان هفته سردتر می‌شود.

میزان نوشت: رییس پلیس راه پایتخت از بارش خفیف برف و باران در «آزادراه تهران- شمال» خبر داد.

سرهنگ نوراله خادم گفت: در طول «آزادراه تهران- شمال» شاهد بارش خفیف برف و باران هستیم.

وی افزود: از شهروندان خواهش می‌کنیم سفرهای غیرضروری خود را را لغو کرده و به زمان دیگری موکول کنند.

رییس پلیس راه پایتخت ادامه داد: رانندگان  حتما در طول مسیر از زنجیرچرخ استفاده کرده و به توصیه‌های همکران ما در جاده‌ها توجه کنند.

 

  • منبع خبر : ایران جیب