با رعایت حقوق شهروندی وظایف را در برقراری نظم و امنیت ایفا کنیم
با رعایت حقوق شهروندی وظایف را در برقراری نظم و امنیت ایفا کنیم

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: تلاش پلیس در برقراری امنیت تعطیل بردار نیست و تلاش ما بر این است که اصناف به بهترین شکل به فعالیت های تجاری و اقتصادی خود بپردازند. سردار حسین رحیمی در دیدار با رئیس اتاق اصناف تهران و روسای اتحادیه های صنفی با اشاره به اینکه اصناف باید پلیس را در […]

فرمانده انتظامی پایتخت

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: تلاش پلیس در برقراری امنیت تعطیل بردار نیست و تلاش ما بر این است که اصناف به بهترین شکل به فعالیت های تجاری و اقتصادی خود بپردازند.

سردار حسین رحیمی در دیدار با رئیس اتاق اصناف تهران و روسای اتحادیه های صنفی با اشاره به اینکه اصناف باید پلیس را در کنار خود بدانند، افزود: برنامه ما در پلیس نظارت بر اماکن عمومی این است که فعالانی که در  چارچوب قانون فعالیت و امرار معاش می کنند باید مورد حمایت پلیس قرار گیرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه اگر تعدادی از افراد مسئله دار در صنوف حضور دارند نمی توان با نگاه مخدوش به آن صنف نگاه کرد، گفت: ما از ظرفیت بالای پلیس در راستای نظم و امنیت و پاکسازی بازار از لوث افراد مسئله دارد که شأن و جایگاه افراد صالح را زیرپا می گذارند استفاده می کنیم.

رحیمی تاکید کرد: به طور کلی مخالف این هستم که پلیس با رفتارهایش مزاحمت ایجاد کند و همواره سعی می کنیم بارعایت حقوق شهروندی وظایف خودمان را در برقراری نظم و امنیت ایفا کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: کاسبان و افراد شاغل در صنوف نیز باید قوانین و مقررات صنفی را به دقت رعایت کنند چرا که بازار قلب تپنده جامعه است و معتقدیم که کاسب حبیب الله است و حمایت از صنوفی که مقررات را رعایت می کنند برای پلیس یک وظیفه است.

سردار رحیمی اظهار کرد: اعتقاد داریم تولید امنیت یک محصول است که با مشارکت اقشار مختلف از جمله بازاریان ایجاد می شود و این امنیت زمینه ساز ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار می شود چراکه در فرایند ایجاد امنیت صرفا پلیس نقش ایفا نمی کند بلکه آحاد مردم باید در آن سهیم باشند و پلیس مسئول حفظ امنیت و توسعه آن در تمامی شئون جامعه است.

وی اضافه کرد: اصناف ما باید در قبال حفظ حقوق شهروندی و رعایت قوانین و مقررات خود را مسئول بدانند و نکته مهم این است که ما باید یک جامعه مسئول ایجاد کنیم و همه جا در مقابل پدیده ای اجتماعی و رعایت قوانین خود را مسئول بدانیم و مهمتر آن است که باید در جامعه یک پلیس پاسخگو داشته باشیم.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس درمقابل کسانی که امنیت را زیرپا می گذارند ولو متعلق به هر قشری که باشند خود را مسئول می داند از خداوند می خواهیم ما را در خدمتگزاری خوب به شهروندان کمک کند.