برگزاری هفته خوشنویسی با برنامه هایی که انجمن خوشنویسان ایران تدارک دیده اند
برگزاری هفته خوشنویسی با برنامه هایی که انجمن خوشنویسان ایران تدارک دیده اند

این هفته گالری های پایتخت ۲۱ مهر در حالی به استقبال نمایشگاه های جدید می روند که با وجود قرار گرفتن در هفته خوشنویسی، جای خالی آثار خوشنویسی روی دیوار گالری ها رخ نمایی می کند. در حالیکه جمعه ۲۱ مهر اهدای جوایز برگزیدگان هفتمین دوسالانه مجسمه سازی و نکوداشت ویکتور دارش در اختتامیه دوسالانه […]

 خوشنویسی

این هفته گالری های پایتخت ۲۱ مهر در حالی به استقبال نمایشگاه های جدید می روند که با وجود قرار گرفتن در هفته خوشنویسی، جای خالی آثار خوشنویسی روی دیوار گالری ها رخ نمایی می کند.

در حالیکه جمعه ۲۱ مهر اهدای جوایز برگزیدگان هفتمین دوسالانه مجسمه سازی و نکوداشت ویکتور دارش در اختتامیه دوسالانه در موزه هنرهای معاصر تهران صورت می گیرد و همچنین از ۲۱ مهر که روز ملی خوشنویسی نامگذاری شده است، هفته خوشنویسی با برنامه هایی که انجمن خوشنویسان ایران تدارک دیده است برگزار می شود، این هفته نیز به روال هفته های گذشته گالری های پایتخت شاهد برپایی افتتاحیه ها و نمایشگاه های متنوعی خواهند بود. در ادامه نگاهی داریم به برخی افتتاحیه ها در روز جمعه ۲۱ مهرماه در گالری های پایتخت.

نگارخانه بهنام دهش پور: نمایشگاه نقاشی- نگارگری های کمال الدین قطب با نمایش ۳۵ اثر از روز جمعه ۲۱ مهر در نگارخانه دهش پور برپا می شود. این هنرمند درباره آثار خود گفت: خود را نه نگارگر و نه نقاش می دانم و در کارهایم شیوه ایرانی به سبک خودم را دارم. این نمایشگاه نقطه عطفی در ارایه کارهای من است، هرکدام از آثار دارای عنوان و موضوع مجزا است. این نمایشگاه تا ۲۷ مهر در  خیابان شهید لواسانی (فرمانیه غربی)، کوچه شهید جباریان (فروردین سابق)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک ۱۳ برپا خواهد بود.

نگارخانه شهر کتاب فرشته: جمعه ۲۱ مهر ماه نمایشگاه «باغ های نخی» در محل گالری شهر کتاب فرشته افتتاح می شود. این نمایشگاه انفرادی شامل مجموعه ای از آثار تاج سر جعفری است؛ کوششی پیوسته و صبورانه برای نجات باغ از هجوم بی رحم و فراگیر فراموشی.

نمایشگاه «باغ های نخی» عصر جمعه ۲۱ مهر ماه، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می شود و تا یکم آبان ماه و به مدت ۱۰ روز میزبان علاقمندان خواهد بود.

گالری ایوان: گالری ایوان در جدیدترین نمایشگاه خود که جمعه ۲۱ مهرماه برپا می شود، میزبان ۲۱ اثر نقـاشــی، مجسمـه، عکـس و چیدمان از هشت هنرمند است. این نمایشگاه که «نوزده پنج» نام دارد با نمایش آثاری از هنرمندان نام آشنا در رشته‌های مختلف هنری افتتاح می‌ شود.

گالری ایوان همانند نمایشگاه‌ های گذشته، درصد متعلق به خود از محل فروش این آثار را به یکی از خیریه‌ های معتبر اهدا خواهد کرد. نمایشگاه «نوزده پنج» ۲۱ مهر تا ۵ آبان‌ ماه در گالری ایوان به آدرس الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است.

گالری خاک: نمایشگاهی از آثار متفاوت میرمولا ثریا با عنوان «صوف» که شامل نقاشی و طراحی با فرش معاصر ایرانی است جمعه ۲۱ مهرماه در گالری خاک افتتاح می شود.

افتتاحیه نمایشگاه «صوف» جمعه ۲۱ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری خاک واقع در خیابان شریعتی، دو راهی قلهک، خیابان بصیری، کوچه ژیلا، پلاک ۱ برگزار می شود.

فرهنگسرای نیاوران: نمایشگاه گروهی پوستر «اعلان گفتگو» که از ۲۱ مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود، حاصل تلاش ۲۹ طراح گرافیک حاضر در کارگاه آموزشی طراحی پوستر است که توسط اشکان قازانچایی با محوریت فرآیند خلق ایده و اجرا در تیر ماه سال جاری به مدت سه روز در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

گالری ایده پارسی: نمایشگاه «لعل خاموش سوم»  در گالری ایده پارسی برگزار می گردد. این سومین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه های «لعل خاموش» است که روز جمعه ۲۱ مهرماه در گالری ایده پارسی افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه ۱۴ اثر جدید از هنرمندان معاصر در زمینه نقاشیخط ارایه می شود.

گالری ایده پارسی در خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸ واقع است.

گالری شکوه: بیتا محبی نقاشی‌ها و مجسمه‌ های خود را با  عنوان «انعکاس» در گالری شکوه در معرض دید علاقمندان قرار می‌دهد. علاقمندان می ‌توانند برای تماشای این نمایشگاه از ۲۱ مهرماه به فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ مراجعه کنند. این نمایشگاه تا ۲۶ مهر ادامه دارد.

گالری گلستان: مرجان نعمتی نقاش‌های خود را با عنوان «یادآورها» روز جمعه ۲۱ مهرماه در گالری گلستان برپا می ‌کند. این نمایشگاه تا ۲۶ مهرماه در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ میزبان هنردوستان است.

گالری شیرین: نمایشگاه نقاشی فرزان سجادی با عنوان «پایرومینیا» ۲۱ مهر تا ۳ آبان در گالری شیرین برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه ۱۳ شماره ۵۵ مراجعه کنند.

گالری نقش‌جهان: نمایشگاه نقاشی تارا احمدی، سارا شیرازی پیام و فاطمه حسین‌پور با عنوان «نقش‌های نامیرا» از ۲۳ تا ۲۸ مهر برگزار می‌شود. نگارخانه نقش جهان در آدرس نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی۲، پلاک۹۹ قرار دارد.

فرهنگسرای اندیشه: نمایشگاه عکس شادن عظیمی با عنوان «طبیعت بی‌جان‌های نقاشی در قاب عکاسی» ۲۲ تا ۲۸ مهر برگزار می‌شود. این گالری در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه قرار دارد.

گالری سهراب: نمایشگاه نقاشی رضا سمیعی با عنوان »فواصل نامطبوع» ۲۱ مهر تا ۲ آبان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس خیابان سمیه، قبل از رامسر، شماره ۱۴۲۲ مراجعه کنند.

گالری فردا: گالری فردا از ۲۱ تا ۲۷ مهر میزبان نمایشگاه نقاشی افسانه غفوری با عنوان «سیناپس» خواهد بود. این گالری  در خیابان کریم‌خان زند، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲۲، طبقه دوم واقع شده است.

خانه عکاسان جوان: چهارمین نمایشگاه گروهی عکس «اشک واره» ۲۱ مهرماه ساعت ۱۷ در خانه عکاسان جوان با آثار عکاسان برجسته حوزه آیینی نظیر محمد بهارناز، محمد فرنود، امیرعلی جوادیان، افشین بختیار، کاوه فرزانه، رسول اولیاء زاده و … افتتاح می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۸ مهرماه به آدرس خیابان سید جلال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان چهارم، پلاک ۱۳، واحد ۳ مراجعه کنند.