برگزارای نشست وزیران خارجه عرب درباره قدس در اردن
برگزارای نشست وزیران خارجه عرب درباره قدس در اردن

یک مسئول بلندپایه در اتحادیه عرب از برگزارای نشست وزیران خارجه عرب درباره قدس در اردن در اوایل ماه ژانویه آینده خبر داد.  به نقل از القدس العربی، حسام زکی دستیار دبیرکل اتحادیه عرب دیروز چهارشنبه در نشستی خبری گفت که وزیران خارجه ۶ کشور عربی و احمد ابوالغیط دبیرکل این اتحادیه عرب روز ششم ژانویه […]

یک مسئول بلندپایه در اتحادیه عرب از برگزارای نشست وزیران خارجه عرب درباره قدس در اردن در اوایل ماه ژانویه آینده خبر داد.

 به نقل از القدس العربی، حسام زکی دستیار دبیرکل اتحادیه عرب دیروز چهارشنبه در نشستی خبری گفت که وزیران خارجه ۶ کشور عربی و احمد ابوالغیط دبیرکل این اتحادیه عرب روز ششم ژانویه (۱۶ دی) به منظور بررسی تصمیم آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، در اردن گرد هم خواهند آمد.

بر اساس این گزارش، در این نشست، وزیران خارجه اردن، مصر، فلسطین، عربستان، امارات و مغرب حضور خواهند یافت. وزیران خارجه این ۶ کشور اعضای هیئتی هستند که در پایان نشست اضطراری اتحادیه عرب به منظور مقابله با تصمیم ترامپ تشکیل شد.

وزیران خارجه عرب در نشست اضطراری خود خواستار لغو تصمیم ترامپ درباره قدس شده‌اند. آن‌ها تاکید کردند که این تصمیم، تلاش‌های صلح را نابود می‌کند.

روز پنجشنبه گذشته ۱۲۸ کشور به قطعنامه‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل رای دادند که خواستار عدم تغییر وضعیت قانونی قدس و لغو تصمیم آمریکا درباره این شهر است.

ترامپ کشورهایی را که به نفع این قطعنامه رای دادند به قطع کمک‌های مالی تهدید کرده است.

شهرهای فلسطین از سه هفته پیش صحنه تظاهرات گسترده علیه اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و دستور وی برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس است.

از زمان اعلام این تصمیم تاکنون ۱۵ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و ده‌ها تن نیز زخمی شده‌اند.

همچنین از زمان تصمیم ترامپ تاکنون، ۶۰۰ فلسطینی بازداشت شده‌اند که یک سوم بازداشت شدگان کودک هستند.