برگزاری انتخابات ۱۳ فدراسیون در سال ۹۷
برگزاری انتخابات ۱۳ فدراسیون در سال ۹۷

به گفته مسئول امور مجامع فدراسیون‎های ورزشی برگزاری انتخابات ۱۳ فدراسیون – به جز کشتی که هنوز تکلیف مدیریت آن مشخص نشده – برای سال جاری در برنامه وزارت وزش قرار دارد. مهدی مستجاب الدعوه با اعلام اینکه در طول سال جاری ۱۳ فدراسیون با برگزاری مجمع انتخاباتی وارد دوره جدید چهار ساله مدیریتی می […]

به گفته مسئول امور مجامع فدراسیون‎های ورزشی برگزاری انتخابات ۱۳ فدراسیون – به جز کشتی که هنوز تکلیف مدیریت آن مشخص نشده – برای سال جاری در برنامه وزارت وزش قرار دارد.

مهدی مستجاب الدعوه با اعلام اینکه در طول سال جاری ۱۳ فدراسیون با برگزاری مجمع انتخاباتی وارد دوره جدید چهار ساله مدیریتی می شوند، در مورد زمان احتمالی انتخابات آنها  توضیح داد.

وی ابتدا به فدراسیون هایی که برگزاری مجمع انتخاباتی آنها برای سال جاری در دستور کار معاونت توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش قرار گرفته، اشاره کرد و گفت: شمشیربازی، سوارکاری، بدمینتون، قایقرانی، بولینگ و بیلیارد، اسکواش، انجمن های ورزشی، تنیس (خاکی)، ووشو، ورزش همگانی، کونگ فو، تیروکمان و گلف فدراسیون هایی هستند که دوره چهار ساله مدیریتشان  طی ماه های آنها تمام خواهد شد. بنابراین امسال مجمع انتخاباتی آنها برگزار می شود. البته دوره مدیریت فدارسیون تیروکمان تمام شده و این فدراسیون در حال حاضر با سرپرست اداره می شود.

به گفته مشاور امور مشترک فدراسیون های معاونت توسعه ورزش قهرمانی از میان این ۱۳ فدراسیون، مجمع انتخاباتی ۴ فدراسیون در نیمه نخست سال برگزار می شود و انتخابات سایر فدراسیون ها نیز در نیمه دوم انجام خواهد شد.

مسئول امور مجامع فدراسیون های ورزشی همچنین در مورد روند ثبت نام کاندیداهای ریاست این فدراسیون ها تصریح کرد: تیر و کمان و شمشیربازی فدراسیون هایی هستند که نام نویسی از کاندیداهای آنها انجام شده است. ثبت نام کاندیداهای این دو فدراسیون اسفندماه سال گذشته انجام شد و در حال حاضر هم مرحله بررسی صلاحیت آنها در حال پیگیری است. ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون سوارکاری هم از ۱۸ فروردین ماه آغاز شده و تا اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در مورد دیگر فدراسیون ها هنوز اقدامی برای ثبت نام از کاندیداها انجام نشده است، یادآور شد: طبق قانون ۷۵ روز قبل از اتمام دوره چهار ساله روسای فدراسیون ها، انجام اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات آنها با ثبت نام کاندیداها آغاز می شود. بنابراین زمان نام نویسی از کاندیداهای دیگر فدراسیون هایی که انتخابات آنها باید امسال برگزار شود، بر اساس زمان اتمام دوره چهار ساله ریاستشان مشخص و اعلام می شود.

مستجاب الدعوه در بخشی از گفتگو با اشاره به اینکه امروز مجمع عمومی فدراسیون کشتی برگزار می شود، گفت: اینکه رسول خادم به مدیریت فدراسیون کشتی باز می گردد یا برای این فدراسیون سرپرست تعیین خواهد شد، در مجمع امروز مشخص می شود. در صورتیکه روند مجمع فدراسیون کشتی به انتخاب سرپرست ختم شود، برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی نیز در دستور کار وزارت ورزش قرار می گیرد و در این صورت تعداد مجامع انتخاباتی فدارسیون ها برای سال جاری، ۱۴ مجمع خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت ورزش همچنین در پاسخ به این پرسش که «اولین مجمع انتخاباتی که امسال برگزار می شود، برای کدام فدراسیون خواهد بود؟»، گفت: تیر و کمان اولین فدارسیونی است که مجمع انتخاباتی آن امسال برگزار می شود. طبق پیش بینی و برنامه ریزی که تا به امروز داشته ایم، احتمالا اردیبهشت ماه مجمع انتخاباتی این فدراسیون را برگزار می کنیم. بعد از آن و با توجه به زمان پایان دوره چهار ساله دیگر فدراسیون ها، به ترتیب زمان ثبت نام کاندیداها و انتخابات آنها را در دستور کار قرار می دهیم.

مشاور امور مشترک فدراسیون های معاونت توسعه ورزش قهرمانی  تاکید کرد: تلاش وزارت ورزش این است که مجامع انتخاباتی فدراسیون ها در وقت قانونی خود و پیش از پایان دوره چهار ساله مدیریتی‌شان برگزار شود تا حق رای از روسای مستقر آنها صلب نشود. در این صورت روسای فدراسیون ها علاوه بر کاندیدا شدن دوباره، حق رای هم خواهند داشت اما در غیر این صورت حق رای از روسا گرفته می شود. در واقع حتی اگر یک روز از زمان چهار ساله روسا بگذرد، آنها نمی توانند در مجمع انتخاباتی فدراسیون شان رای دهند. بنابراین تلاش وزارت ورزش این است با در نظر گرفتن این مهم، زمان انتخابات فدراسیون ها را مشخص کند.