برگزاری برنامه‌های کتابخوانی
برگزاری برنامه‌های کتابخوانی
سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: بیش از ۵۰۰ برنامه شاخص ویژه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر استان توسط این نهاد برگزار می‌شود.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، محمدهادی ناصری طاهری به تشریح برنامه‌های این اداره کل در ایام بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان پرداخت و گفت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران همگام با سایر نهادها و ارگان‌های مسئول با اجرای بیش از  ۵۰۰ برنامه متنوع فرهنگی در خدمت اعضا و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود. این برنامه‌ها که برای پاسداشت روزهای امیدبخش پیروزی انقلاب اسلامی و یادآوری خاطره ایثار، همدلی، اتحاد، وحدت، مقاومت و در ‌نهایت پیروزی مقتدرانه ملت سربلند ایران اسلامی برپا می‌شود، فعالیت‌های گوناگونی نظیر دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم، برگزاری جشن بزرگ کودک با حضور اعضای کتابخانه‌های عمومی شهر تهران در کتابخانه مرکزی پارک شهر ، حضور حداکثری کتابداران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و برپایی غرفه در آن روز  و… را در سطح استان دربر می‌گیرد.

افتتاح و بازگشایی کتابخانه‌ها

او افزود: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئولین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مسئولان ملی و استانی چهار باب کتابخانه عمومی به نام‌های بهشت شهرستان رباط کریم، سربندان شهرستان دماوند، مهر شهرستان ملارد و اسلام‌آباد شهرستان ری افتتاح خواهند شد. بر همین اساس با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم‌برخوردار روستایی و فراهم کردن زمینه دسترسی آسان این گروه به کتاب‌های مورد علاقه کتابخانه‌های سیار یار مهربان ۸ و ۹ نیز در شهرستان‌های ملارد و ری افتتاح می‌شود.

برگزاری عصر شعر در کتابخانه‌ها

ناصری طاهری گفت: به‌ منظور پاسداشت و ارتقای دستاوردهای شعر پنج نشست عصر شعر در شهرستان‌های شهر قدس، پاکدشت، اسلام و پیشوا با حضور اعضای علاقه‌مند در کتابخانه‌ها برگزار خواهد شد. در برخی از شهرستان ها از جمله اسلامشهر و ملارد نیز این برنامه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا خواهد شد.

برگزاری نشست نقد و بررسی و رونمایی کتاب

او اظهار کرد: از جمله فعالیت‌های دیگری که در استان تهران برگزار می‌شود موضوع نقد کتاب است که بر این اساس طی این ایام نشست‌های نقد و بررسی کتاب با حضور مولفان و منتقدان در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی برای تمام رده‌های سنی

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران گفت: برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌ها و کتابخانه‌های شهر تهران  از جمله جمع‌خوانی، قصه‌گویی، نقد و رونمایی، معرفی کتاب ،  نمایشگاه عکس و کتاب، نشست کتابخوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، بازدید مدارس، زنگ انقلاب، روایتگری انقلاب،  آذین‌بندی کتابخانه‌ها، جشن انقلاب ویژه  کودکان، دیدار با خانواده‌های شهدای انقلاب، غبارروبی مزار شهدای انقلاب، مسابقه نقاشی، روزنامه دیواری، خاطره‌نویسی و مسابقه مشاعره ویژه نوجوانان از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌هاست.”برگزاری برنامه‌های کتابخوانی ”

برپایی غرفه در راهپیمایی ۲۲ بهمن

او افزود: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان تهران با راه‌اندازی غرفه ای در مسیر راه پیمایی ۲۲ بهمن اقدام به برگزاری برنامه‌هایی نظیر قصه‌گویی برای کودکان، معرفی کتاب‌های انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی نظیر نقاشی اقدام خواهد کرد و کتابداران استان نیز به منظور تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره)، با حضور حداکثری و هماهنگ خود در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، در این حرکت افتخارآفرین مردمی حاضر خواهند بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران گفت: امیدواریم به سهم خودمان نقشی هر چند کوچک در بزرگداشت پیروزی انقلاب بویژه در ایام‌الله دهه فجر داشته باشیم.”برگزاری برنامه‌های کتابخوانی “

  • منبع خبر : ایسنا