برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز تونسی‌ها مقابل سفارت امارات
برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز تونسی‌ها مقابل سفارت امارات

شهروندان تونسی مقابل سفارت امارات در پایتخت این کشور تجمع کردند.  به نقل از المیادین، در پی جلوگیری امارات از سفر زنان تونسی به این کشور به‌جز زنان تونسی مقیم امارات و زنانی که گذرنامه سیاسی داشته باشند، شهروندان تونس مقابل سفارت این کشور تجمع کردند. شرکت هواپیمایی امارات روز جمعه اعلام کرد زنان تونسی صرف‌نظر از […]

شهروندان تونسی مقابل سفارت امارات در پایتخت این کشور تجمع کردند.

 به نقل از المیادین، در پی جلوگیری امارات از سفر زنان تونسی به این کشور به‌جز زنان تونسی مقیم امارات و زنانی که گذرنامه سیاسی داشته باشند، شهروندان تونس مقابل سفارت این کشور تجمع کردند.

شرکت هواپیمایی امارات روز جمعه اعلام کرد زنان تونسی صرف‌نظر از سن و شغلشان به‌جز زنان تونسی مقیم امارات و زنانی که گذرنامه سیاسی داشته باشند، حق سفر به امارات ندارند.

در پی این اقدام، وزارت خارجه تونس سفیر امارات در تونس را احضار کرد و از وی درباره علل جلوگیری از مسافرت زنان تونسی به امارات از طریق این شرکت هواپیمایی توضیح خواست.

وزارت حمل‌ونقل تونس یکشنبه‌شب همه پروازهای شرکت هواپیمایی امارات به تونس و بالعکس را ممنوع اعلام کرد.

دولت تونس اعلام کرد تا زمانی که این شرکت بتواند راه‌حل مناسبی برای فعالیت در چارچوب قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی بیابد، این ممنوعیت ادامه خواهد داشت.

ممنوعیت سفر زنان تونسی به امارات از طریق شرکت هواپیمایی امارات موجی از خشم را میان شهروندان تونسی به‌راه‌ انداخت و تشکل‌های مدنی و فعالان تونسی خواستار برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز مقابل سفارت امارات در تونس شدند.