برگزاری  همایش «عاشورا تا اربعین» در سراسر ایران
برگزاری  همایش «عاشورا تا اربعین» در سراسر ایران

رییس کانون تخصصی نمایش های دینی اعلام کرد که از دهه دوم ماه محرم همایش «عاشورا تا اربعین» در سراسر ایران برگزار می شود و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت. محمود فرهنگ رییس کانون تخصصی نمایش های دینی درباره همایش «عاشورا تا اربعین» و زمان برگزاری آن گفت: همایش «عاشورا تا اربعین» از […]

تئاتر

رییس کانون تخصصی نمایش های دینی اعلام کرد که از دهه دوم ماه محرم همایش «عاشورا تا اربعین» در سراسر ایران برگزار می شود و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

محمود فرهنگ رییس کانون تخصصی نمایش های دینی درباره همایش «عاشورا تا اربعین» و زمان برگزاری آن گفت: همایش «عاشورا تا اربعین» از دهه دوم ماه محرم آغاز می شود و در این همایش ۳۴ نمایش صحنه ای و ۱۰ نمایش خیابانی اجرا خواهد شد و همایش تا پایان ماه صفر به کار خود ادامه خواهد داد.

وی درباره شهرهایی که میزبان آثار همایش «عاشورا تا اربعین» می شوند، توضیح داد: در تهران سه نمایش در پلاتو اجرای تئاتر شهر، ۲ نمایش در اداره تئاتر، یک نمایش در تالار محراب، یک نمایش در پردیس تئاتر تهران، پنج نمایش در تالار ناصرخسرو، ۲ نمایش در کوی دانشگاه اجرا می شود. همچنین پنج نمایش در اصفهان، ۲ نمایش در اراک، پنج نمایش در کرمانشاه، سه نمایش در دهلران، پنج نمایش در خوزستان، یک نمایش در بوشهر، ۲ نمایش در رشت و لاهیجان، یک نمایش در یاسوج، یک نمایش در همدان، ۲ نمایش در خراسان رضوی و ۲ نمایش در لرستان اجرا خواهند شد.

فرهنگ با بیان اینکه اداره کل هنرهای نمایشی از کلیه آثار حاضر در همایش «عاشورا تا اربعین» حمایت مالی می کند، درباره موضوعات مدنظر در این همایش اظهار کرد: اولویت ما موضوعات قرآنی، نبوی، علوی، فاطمی، عاشورایی، رضوی، مهدی و شخصیت های تأثیرگذار در تاریخ اسلام است. البته در میان آثار تولید شده، آثاری با موضوع دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هم وجود دارد.

وی در پایان تأکید کرد: همایش «عاشورا تا اربعین» با پایان ماه صفر به کار خود خاتمه خواهد داد و تنها ممکن است یک یا ۲ نمایش در ماه ربیع الاول هم اجرا شوند.