برگزاری کلاس‌های آموزشی حضوری تا زمان بازگشایی رسمی مدارس ممنوع شد
برگزاری کلاس‌های آموزشی حضوری تا زمان بازگشایی رسمی مدارس ممنوع شد
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام ممنوعیت برگزاری هرگونه کلاس آموزشی حضوری تا زمان بازگشایی رسمی مدارس گفت: با توجه به اینکه شرایط فعلی کشور مساعد نیست از مدارس درخواست جدی داریم که به صورت قطعی از برگزاری کلاس‌های آموزشی خودداری کنند.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد ، مسعود ثقفی در جمع خبرنگاران در این باره گفت: از آنجایی که وضعیت کشور به لحاظ همه گیری ویروس کرونا با توجه به توصیه ستاد مرکزی مقابله با کرونا، وضعیت شکننده‌ای است و هر روز شاهد افزایش آمار مشکلاتی که بابت این بیماری پدید می آید هستیم و سلامت دانش آموزان برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لذا اعلام می‌کنم که هرگونه فعالیت فوق برنامه آموزشی درسی در مدارس شهر تهران تا آغاز بازگشایی مدارس به صورت کامل ممنوع است.”ممنوعیت برگزاری کلاس‌های آموزشی حضوری تا زمان بازگشایی رسمی مدارس”

وی افزود: هیچ مدرسه‌ای اجازه ندارد کلاس‌های حضوری برای دانشآموزان برگزار کند و در آن کلاسها آموزشهای درسی ارائه کند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام ممنوعیت برگزاری هرگونه کلاس آموزشی حضوری درسی گفت: اگر والدین با مواردی بر خلاف این مورد مواجه شدند و مدرسه‌ای تخلف کرد بلافاصله به واحد ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش شهر تهران با شماره ۸۸۹۶۴۰۰۶ اعلام کنند. بازرسان ما حضور پیدا کرده و در صورت احراز تخلف برخورد می‌کنند.

ثقفی تاکید کرد که برای برگزاری هرگونه کلاس تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و با توجه به اینکه شرایط فعلی کشور مساعد نیست درخواست جدی از مدارس داریم که به صورت قطعی از برگزاری کلاس‌های آموزشی خودداری کنند.

هر ساله زمان شروع مدارس معمولا از روز اول ماه مهر بوده است اما زمان شروع مدارس در سال تحصیلی ۹۹ – ۱۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی طولانی مدات مدارس در سال تحصیلی گذشته زودتر خواهد بود .

بنابر اعلام رئیس جمهور ، مدارس از ۱۵ شهریور فعالیت خود را آغاز می کنند ، البته این اجازه به آموزش و پرورش هم داده شد که به تناسب استان ها از اول شهریور فعالیت خود را به تدریج آغاز کند . تعطیلی پنج شنبه مدارس هم حذف می شود تا کلاس ها خلوت ‌تر باشد .

  • منبع خبر : ایسنا