چرا بر قتل آیت الله سرپوش میگذارند؟
چرا بر قتل آیت الله سرپوش میگذارند؟

روز اول آبان ماه را روز شهادت حضرت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی میدانند و به همین مناسبت جمعه گذشته سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران  البته به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی رحمت الله علیه، سیدعلی مصطفوی (نوه امام خمینی رحمت الله علیه) بود، ایشان با بیان این […]

شهادت

روز اول آبان ماه را روز شهادت حضرت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی میدانند و به همین مناسبت جمعه گذشته سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران  البته به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی رحمت الله علیه، سیدعلی مصطفوی (نوه امام خمینی رحمت الله علیه) بود، ایشان با بیان این ‌که «این هفته چهلمین  سالگرد مرحوم آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی را در پیش داریم»، گفت: در مورد شهادت حاج آقا مصطفی خمینی چند نکته به نظر من دارای اهمیت است.

نکته اول در مورد اصل شهادت حاج آقا مصطفی است که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در این جا فرصت اینکه به نحو تفصیلی روزهای پایان عمر ایشان را بررسی کنیم و رفت و آمدهای مشکوک شب آخر زندگی ایشان را باز کنیم نیست. من فقط به این نکته بسنده می‌کنم که وقتی پیکر بی ‌جان حاج آقا مصطفی را در نجف به بیمارستان منتقل می‌کنند پزشک حاضر در بیمارستان  می‌گوید که به طور قطع ایشان مسموم شده‌اند و آثار مسمومیت در بدن ایشان پیداست و اگر آقا اجازه دهند من کالبدشکافی می‌کنم و این مطلب را ثابت خواهم کرد. اما امام با کالبدشکافی پیکر فرزندشان مخالفت می‌کنند و می‌فرمایند هر چه سریع‌تر پیکر ایشان را دفن کنید و بدن ایشان را پاره پاره نکنید که پیکر ایشان به طرز عجیبی در کنار ضریح امیرالمومنین (ع) دفن شد و امروز تقریبا همه کاروان‌های ایرانی و غیرایرانی که به نجف مشرف می‌شوند بر سر مزار ایشان حاضر می‌شوند.

‌شهید مصطفی خمینی‌ در ۲۱ آذر ۱۳۰۹ ه‍ ش برابر با ۲۱ رجب ۱۳۴۹ ه‍ ق در محله الوندیه شهرستان قم متولد شد. به مناسبت نام پدر بزرگ پدری‌اش «سیدمصطفی موسوی‌» او را نیز مصطفی نامیدند.  خانم خدیجه ثقفی در انتخاب این اسم برای فرزندش می‌گوید:

«من خیلی دوست داشتم که نامش مصطفی باشد و نمی‌دانم آقا چه دوست داشتند، ولی من ایشان را راضی کردم و گفتم که چون نام پدرتان مصطفی بوده است‌، بسیار مناسب است و آقا هم راضی شدند و اسمش را محمد گذاشتیم‌، لقبش را مصطفی و کنیه‌اش را ابوالحسن گذاشتیم‌، ابوالقاسم نگذاشتیم که هر سه مشابه حضرت رسول (ص‌) نشود.آقا مصطفی پس از تلاش فراوان در ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد نائل آمد، اجازه اجتهاد او از طرف امام خمینی (ره‌) بود. در سال ۱۳۳۵ شمسی با خانم معصومه حائری دختر آیه‌الله حاج شیخ مرتضی حائری یزدی ازدواج نمود.

مادر ایشان درباره چگونگی این ازدواج می‌گوید: «یک وقت شایع شد که با آقا مرتضی حائری وصلت کرده‌ایم‌، به‌طوری که مصطفی می‌گوید: وقتی آقای حائری از صحن حرم بیرون می‌آید، رفقا می‌گویند که پدر زنت آمد. این شایعه به گوش آقا رسیده بود و یک شب آقا از من پرسید که دختر آقای حائری را دیده‌ای‌؟ من هم کمی توضیح دادم‌. آقا گفت‌: چطور است این دروغ را راست کنیم‌؟ گفتم که هر طوری صلاح می‌دانید. فردا صبح هم آقا پیغام فرستاده بود و ظهر، آنها جواب داده بودند و باز آقا پیغام داده بود که همان شب بروند برای صحبت‌؛ بعد به ما خبر دادند که مردها رفته‌اند و ما زنها هم بعداً رفتیم و قرار عقد گذاشته شد و نهایتا این ازدواج صورت گرفت.

از روزی که خادم خانه سراسیمه بیرون دوید و فریاد زد که «حال آقا خوب نیست». سیدمصطفی همان روز در اتاقش روی کتاب‌هایش دولا ماند و تمام کرده بود ، ۴۰ سال می‌گذرد؛ و هم خانواده و هم برخی اطرافیان بر کشته شدن ایشان سرپوش میگذارند .

بنظر میرسد عواملی دوست نما در جریان شهادت آن بزرگوار شبهه ایجاد میکنند.

چند سال پیش با حجت الاسلام حمید روحانی در موسسه انتشارات ۱۵ خرداد دیداری داشتم و بحث شهادت آقا مصطفی را پیش کشیدم که ایشان موضوع را به ساواک ربط میداد، گویا برخی در نجف شدیدا شایعه کرده بودند که شهادت ایشان متوجه اقدامات ساواک است و عوامی هم این موضوع را پذیرفته بود و کنکاشی در جرم شناسی نکرده بود. من از حمید روحانی پرسیدم چرا ساواک خود امام (ره) را نکشد و آقا مصطفی را هدف قرار دهند؟ که البته ایشان سخنی بر این سئوال نداشتند و خیره به من نگاه میکردند.

امروز بعد از چهل سال قابلیت بر رسی این شهادت کار بسیار مشکلی است اما وقایع اتفاق افتاده تا حدی چشم انسانهای تحلیل گر را باز نموده که بنای سر پوش گذاری روشن تر میشود.

در اینکه انگلستان در تکاپوی بهره برداری از قیام ۱۵ خرداد و گرفتن انتقام از امریکا در جریان ۱۳۳۲ و ماجرای مصدق بوده است احدی شبهه ندارد و در عین حال شیوه های نفوذ انگلیس دز مراکز آخوندی هم همیشه با مثالها و شواهد بسیاری مشهود و ملموس همراه بوده در همین شرایط نزدیک به ۴۰ سال گذشته از پیروزی انقلاب ما شاهد آخوند های آیت الله نما در لندن هستیم و برای ما بعد از بهاییت و انجمن ضد آن شیعه انگلیسی درست میکنند. لذا در این جریان نیز که نجف تیول حضور جریان انگلیسی از بدو تاسیس حوزه نجف بوده است کوچکترین شبهه ای نیست . مراجع معظم نجف بار ها از نفوذ انگلستان در میان طلبه ها هشدار داده اند.

در جریان شهادت حاج آقا مصطفی اگر شهادت را متوجه انگلیس بدانیم بدون شک تمام انحرافات از ابتدای انقلاب را رصد شده می یابیم و سرپوشها از قتل برداشته میشوند.

والسلام

حمید رضا نقاشیان