بزرگراه “ایلام ــ مهران” اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد‌‌
بزرگراه “ایلام ــ مهران” اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد‌‌
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: اربعین امسال بزرگراه «ایلام ــ مهران» به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، امیر امیری شامگاه چهارشنبه در خاتمه بازدید از محورهای مواصلاتی استان ایلام  اظهار داشت: بزرگراه ایلام به مهران به‌عنوان پروژه ملی در دستور کار بوده و عزم ملی برای اتمام بزرگراه «ایلام ــ مهران » جدی است.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه در سال گذشته ۲۶ کیلومتر دیگر از این مسیر به‌صورت چهارخطه زیر بار ترافیک رفت و هم‌اکنون در سه قطعه این مسیر پیمانکاران مشغول فعالیت هستند.

امینی ابراز کرد: حفاری موازی تونل راه کربلا به‌طول ۷۰۰ متر به پایان رسیده و پیمانکار مشغول کف‌کنی و پوشش بتونی آن است و عملیات اجرایی تونل دیگر ۷۰۰متری نیز در روزهای آینده آغاز خواهد شد.‌

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی ‌خاطر‌نشان کرد: در مقاطعی از این محور بر اثر بارندگی‌های اخیر با رانش زمین مواجه هستیم که کار مطالعه و تثبیت این مقاطع در جریان است و مراتب در قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده مطرح و برای تأمین اعتبارات لازم تصمیم گرفته خواهد شد.

عملیات اجرایی بزرگراه مهران شتاب خواهد گرفت

علی اصغر کاظمی  نیز در این بازدید اظهار داشت: به‌علت بارندگی‌های امسال تمرکز پیمانکاران این محور بیشتر عملیات بازگشایی مسیرهای آسیب‌دیده از رانش بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با رفع این موانع و همچنین تخصیص اعتبارات لازم عملیات اجرایی بزرگراه مهران شتاب خواهد گرفت و عملیات تکمیلی و روکش آسفالت نهایی مسیرها که دغدغه مسافران این مسیر است انجام خواهد شد.