بشار اسد: ارتش سوریه پیروزی‌های بزرگی را رقم زد
بشار اسد: ارتش سوریه پیروزی‌های بزرگی را رقم زد
رئیس جمهوری سوریه در سخنانی به مناسبت سالروز تأسیس ارتش کشورش از دستاوردهای بزرگ این نیروها تقدیر کرد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در سخنرانی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش سوریه خطاب به این نیروها اظهار کرد: شما در مراحل مختلف جنگ علیه تروریسم، در کنار ملت ما ایستادید و ارتش پیروزی‌های بزرگی را رقم زد.

وی افزود: ای برادران مبارز، من به تمامی شما افسران، نیروها، کارکنان و کارمندان غیرنظامی سالروز تاسیس ارتش عربی سوریه را با کمال افتخار و محبت تبریک می‌گویم.

بشار اسد ادامه داد: دستاوردهای ارتش طی بیش از ۹ سال جنگ جنایتکارانه واضح و آشکار بود؛ جنگی که استعمارگران طی آن انواع ارعاب و تجاوز را علیه سوریه و ملت پایدار آن انجام دادند.

وی همچنین خطاب به نیروهای ارتش سوریه تأکید کرد: شما با نیروهای شر و تروریسم مقابله کردید و در بجبوحه چالش‌ها و جنگ‌ها ثابت کردید اهل پایداری، فداکاری اقدام و شجاعت هستید.

رئیس جمهوری سوریه در پایان نیروهای ارتش کشورش را به ادامه دادن این مسیر درخشان، مردانگی و فداکاری برای آزادسازی کامل خاک این کشور از لوث عناصر تروریستی و اشغال فراخواند.

به نقل از روزنامه رأی الیوم، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در جلسه کمیته روابط خارجی سنا در حضور مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور گفت: مظلوم عبدی، فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) به من گفت که توافقی را با یک شرکت نفت آمریکایی برای توسعه میادین نفتی در شمال شرق سوریه امضا کرده است. عبدی گفت که این “بهترین” راه برای کمک به همگان در این منطقه است.

پامپئو هم از حمایت آمریکا از این توافق خبر داد و گفت: امضای این توافق بیش از حد انتظار زمان برد. ما اکنون برای اجرای آن تلاش می‌کنیم.

به نظر می‌رسد شرکت Delta Crescent Eenergy LLC این قرارداد را با نیروهای قسد امضا کرده است.

این قرارداد غیرقانونی به حساب می‌آید؛ چراکه با یک طرف مسلح غیرقانونی در سوریه بدون هماهنگی با دولت دمشق امضا شده است. به نظر می‌رسد نیروهای آمریکایی با این توافق به دنبال تثبیت حضور خود در سوریه و ماندن در این کشور هستند.

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ششم اکتبر اعلام کرده بود تعداد اندکی از سربازان آمریکایی در سوریه باقی می‌مانند.

  • منبع خبر : ایسنا