بلاتکلیفی کلیات اشعار حمید سبزواری میان وعده‌ها
بلاتکلیفی کلیات اشعار حمید سبزواری میان وعده‌ها

فرزند حمید سبزواری در آستانه سالگرد این شاعر از بلاتکلیفی انتشار کلیات اشعار این شاعر و وعده‌های عملی‌نشده برای این موضوع خبر داد. در آستانه دومین سالگرد درگذشت حمید سبزواری پدر شعر انقلاب، فرزند این شاعر از وعده‌های برزمین مانده برای انتشار آثار برجای مانده از این شاعر گله‌مند است و به طور تلویحی از […]

فرزند حمید سبزواری در آستانه سالگرد این شاعر از بلاتکلیفی انتشار کلیات اشعار این شاعر و وعده‌های عملی‌نشده برای این موضوع خبر داد.

در آستانه دومین سالگرد درگذشت حمید سبزواری پدر شعر انقلاب، فرزند این شاعر از وعده‌های برزمین مانده برای انتشار آثار برجای مانده از این شاعر گله‌مند است و به طور تلویحی از منتشر نشدن  بخش قابل توجهی از  باقی‌ماندههای سروده‌های این شاعر انقلاب اسلامی سخن می‌گوید.

محسن ممتحنی در این زمینه گفت: در ماه‌های پایانی حیات پدر رئیس وقت سازمان بسیج مستضعفین به دیدار پدر آمد و  و خیلی جدی عنوان داشت که کلیات اشعار پدر را منتشر می‌کند و وعده داد در روز شعر و ادب آن سال از آن کتابها رونمایی به عمل خواهد آمد. در همین زمنیه ما نیز چند نفر از شاعران دست به کار گردآوری و آماده ساختن کلیات اشعار ایشان کردند و خود من نیز با هزینه شخصی خودم اقدام به تایپ و آماده سازی آن کردم. اما در نهایت از انتشار کتاب خبری نشد.

وی ادامه داد: یکی از دوستان شاعر به واسطه‌ای پس از آماده شدن کتاب برای وی پیغام فرستاد که به وعده خود عمل کن اما پاسخ گرفته بود که بودجه‌ای برای اینکار نداریم!

ممتحنی در ادامه با اشاره به اینکه دو نیم سال است که کلیات اشعار حمید سبزواری در انتظار انتشار به سر می‌برد، ادامه داد: آقای دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنده پیغام دادند که به دیدارشان بروم و در این دیدار عنوان کردند که مجوز تاسیس موسسه فرهنگی حفظ و نشر آثار حمید سبزواری را صادر می‌کنند و همچنین عنوان کردند که بودجه‌ای برای انتشار این کتاب تخصیص می‌دهند. ما موسسه را ایجاد کردیم و بر اساس برآورد آقای صالحی مبلغ ۴۷ میلیون تومان نیز برای انتشار این کتاب برآورد شد اما بنده به ایشان پیغام دادم که وضعیت فعلی بودجه‌ای کشور راضی نیستم از بودجه وزارت ارشاد برای انتشار این کتاب هزینه کنند.

فرزند حمید سبزواری در ادامه با اشاره به پیشنهاد موسسه نشر عروج برای انتشار این مجموعه گفت: بیش از  ۵۰۰ قطعه شعر و یادداشت منتشر نشده از پدر باقی مانده است که ترجیحمان این است در موسسه‌ای با بودجه خودمان و یا توسط موسسه‌ای انتشاراتی خصوصی در دست چاپ قرار بگیرد. تعداد آثار منتشر نشده از مرحوم پدرم واقعا زیاد است و لازم است که عده‌ای متولی تنطیم و آماده سازی آن بشوند.

وی همچنین از برگزاری مراسم کلنگ زنی ایجاد موزه حمید سبزواری در زادگاهش خبر داد و گفت: روز ۲۲ خرداد ماه در مراسمی در سبزوار کلنگ احداث این مجموعه زده می‌شود تا در محل ملک باقی مانده از ایشان و با حمایت دانشگاه حکیم سبزواری مبدل به موزه شود.