بلژیک با شکست انگلیس به مقام سوم رسید
بلژیک با شکست انگلیس به مقام سوم رسید

تیم ملی فوتبال بلژیک با پیروزی برابر انگلیس عنوان سوم بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی را به خود اختصاص داد. این برای نخستین بار است که بلژیک به مقام سوم جهان رسیده است.  دیدار رده بندی بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰دیروز شنبه در ورزشگاه سن پترزبورگ روسیه […]

تیم ملی فوتبال بلژیک با پیروزی برابر انگلیس عنوان سوم بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی را به خود اختصاص داد. این برای نخستین بار است که بلژیک به مقام سوم جهان رسیده است.

 دیدار رده بندی بیست و یکمین دوره رقابت های جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰دیروز شنبه در ورزشگاه سن پترزبورگ روسیه بین تیم های بلژیک و انگلیس برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر صفر بلژیک به پایان رسید. مونیر(۴) و ادن هازارد(۸۲) برای زردپوشان بلژیک گل زدند.

این دیدار به قضاوت علیرضا فغانی با کمک های محمدرضا منصوری و رضا سخندان آغاز شد که تیم باطراوت بلژیک خیلی زود به گل رسید تا قرمزپوشان انگلیس در همان دقایق اول یخ بزنند و غافلگیر شوند.

درحالی که هنوز بازی هنوز کاملا گرم نشده بود بلژیکی ها از تعلل خط دفاعی حریف استفاده کردند و توسط مونیر در دقیقه ۴ به گل رسیدند. انگلیسی ها که غافلگیر شده بودند دقایق بعد هم کمی تحت تاثیر بازی خوب بلژیک بودند و چند بار دیگر دروازه شان با خطر جدی مواجه شد.

با این حال از دقیقه ۲۰ به بعد قرمزپوشان تلاش کردند با حفظ توپ نبض بازی را در اختیار بگیرند و آرام به دروازه حریف نزدیک شوند که یک بار می توانستند توسط هری کین به گل تساوی دست پیدا کنند اما ضربه این بازیکن با اختلاف اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقایق پایانی نیمه اول دو تیم بازی آرامی را در دستور کار قرار دادند و سعی بر حفظ توپ در میانه میدان داشتند. با این حال این بلژیک بود که حملات زهردارتری را روی دروازه حریف پی ریزی کرد.

انگلیسی ها در پنج دقیقه پایانی نیمه اول توپ و میدان را در اختیار داشتند اما با وجود تلاشی که کردند نتوانستند دروازه حریف را با خطر جدی مواجه کنند تا در نهایت نیمه اول با برتری یک بر صفر زردپوشان به پایان برسد.

انگلیس نیمه دوم را همانطور آغاز کرد که انتظار می رفت. این تیم یک بر صفر عقب بود باید تلاش بیشتری می کرد تا نتیجه را به تساوی بکشاند. اما تیم روبرو با دفاعی منظمی و تفکرات دفاعی از پیش طراحی شده اجازه نفوذ به بازیکنان حریف را نداد.

شاگردان ساوت گیت که برای رسیدن به گل تساوی فشار زیادی روی دروازه بلژیک وارد کرده بودند در دقیقه ۷۰ بهترین فرصت برای رسیدن به این خواسته را از دست دادند و درحالی که توپ به روی خط دروازه خالی رسیده بود، مدافع بلژیک با تکلی عالی اجازه نداد دروازه تیمش باز شود.

بلژیکی ها که در ضد حملات بسیار خطرناک بودند در دقیقه ۸۲ کار انگلیس را تمام کردند. پاس عالی دی بروینه برای ادن هازارد این بازیکن فرصت طلب را راهی محوطه جریمه کرد و بعد از عبور از مدافع کناری اش به راحتی دروازه حریف را باز کرد.

در دقایق پایانی و وقت اضافه تلاش انگلیسی ها برای رسیدن به گل و کم کردن فاصله ثمری نداشت و در نهایت این تیم دوست داشتنی بلژیک بود که با شکست دادن انگلیس به عنوان سومی بیست و یکمین دوره رقابتهای جام جهانی دست پیدا کرد.

دیدار فینال این دوره از مسابقات ساعت ۱۹:۳۰ روز یکشنبه در ورزشگاه لوژینکی شهر مسکو بین تیم های کرواسی و فرانسه برگزار خواهد شد تا پرونده جام بیست و یکم با شناخت تیم قهرمان بسته شود.