بمباران مواضع تروریست‌ها در ادلب امری عجیب نیست
بمباران مواضع تروریست‌ها در ادلب امری عجیب نیست
وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، مقدمات یک سری گفت‌وگوها درباره سوریه میان مسکو و آنکارا در حال آماده‌ شدن است.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد رایزنی‌ها با آنکارا موجب شفاف شدن مسائل مرتبط به منطقه کاهش تنش در ادلب و عملکرد آن شود.” بمباران مواضع تروریست‌ها در ادلب امری عجیب نیست”

لاوروف پس از دیدار با وزیر خارجه تاجیکستان گفت، تدارکات برگزاری نشستی میان روسیه و ترکیه درباره سوریه در دست انجام است.

او همچنین ادامه داد، در حملات به تروریست‌ها در ادلب هیچ چیز غیر مترقبه نیست؛ بمباران مواضع تروریست‌ها در ادلب امری غیر منتظره نیست.

وزیر خارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد، در جریان نشست آتی با آنکار در خصوص سوریه، طرفین توافق کنند که تروریست‌ها در ادلب فعال نباشند. به گفته لاوروف، اظهارات آمریکا درباره احتمال دستیابی به توافق با تروریست‌ها در سوریه غیر قابل قبول است.

وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی افزود: جبهه النصرة یا همان هیات تحریر الشام رسما جزو فهرست‌ سازمان‌های تروریستی شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند. نام آن‌ها همچنین در فهرست‌های ملی سازمان‌های تروریستی در ایالات متحده قرار دارد. با این حال، این اولین مرتبه نیست که مقام‌های واشنگتن شامل جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه اظهاراتی مطرح می‌کند، مبنی بر اینکه از نظر آن‌ها هیات تحریر الشام چنین سازمان تروریستی‌ای نیست و اینکه احتمال دارد گفت‌وگویی تحت شرایطی انجام شود. اولین مرتبه نیست که چنین اشاره‌هایی می‌شود و ما آن‌ها را کاملا غیر قابل قبول می‌دانیم.

لاوروف گفت، ایالات متحده آمریکا به دنبال حذف ماهیت تروریستی “هیات تحریر الشام” (جبهه النصرة سابق) است. او ابراز امیدواری کرد در جریان رایزنی‌ها با آنکار دو طرف توافق کنند که این تروریست‌ها جایی در ادلب ندارند. لاوروف افزود، مطابق توافق روسیه – ترکیه، اپوزیسیون در ادلب باید خودش را از این تروریست‌ها جدا کند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: طبق توافق‌هایی که در سپتامبر ۲۰۱۸ حاصل شد و سال بعد آن دوباره مورد تایید قرار گرفت، مشخص است که منطقه کاهش تنش در حال تبدیل شدن به منطقه تنش است زیرا شبه‌نظامیانی که نمی‌خواهند خودشان را از هیچ گروهی جدا کنند، از آنجا اهدافی را خارج از این منطقه هدف قرار می‌دهند. هیچکس تاکنون در چارچوب توافق‌های روسای جمهوری روسیه و ترکیه موافقت نکرده است که اگر تروریست‌ها اینگونه عمل کنند، مورد حمله تلافی‌جویانه قرار نمی‌گیرند. بنابراین هیچ چیز تعجب‌آوری وجود ندارد. اطمینان دارم که ارتش ترکیه که در آنجا فعال است، همه چیز را می‌بیند و کاملا درک می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا