بنیاد مسکن : وام مسکن روستایی، شنبه در گیشه بانک‌ها است
بنیاد مسکن : وام مسکن روستایی، شنبه در گیشه بانک‌ها است
بر اساس نامه‌ای که از سوی رئیس‌جمهوری به رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشته شده، این سازمان با افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان موافقت کرد

بر اساس نامه‌ای که از سوی رئیس‌جمهوری به رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشته شده، این سازمان با افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان موافقت کرد.

به گزارش صبح اقتصاد، پس از کش و قوس‌های فراوان و با وجود بار مالی سنگین پرداخت یارانه‌های نقدی به دوش دولت، بنا بر دستور رئیس‌جمهوری، پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی از شنبه آغاز می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ـ رئیس‌جمهوری طی نامه‌ای در چهار بند خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار مساعدت این سازمان با پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی شد. سازمان بودجه نیز در اجابت دستور رئیس‌جمهوری با وجود برنامه دولت برای جلوگیری از هرگونه فشار بودجه‌ای تورم‌زا موافقت کرد که سقف تسهیلات مسکن روستایی افزایش یابد.

طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از شنبه ۸ مرداد با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به تمامی بانک‌های عامل، سقف مبلغ وام نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و فرآیند دریافت وام جدید در سراسر کشور برای متقاضیان آغاز می‌شود.

اکبر نیکزاد ـ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نمایندگی از جامعه روستاییان کشور با ابراز خرسندی در خصوص تسهیل ایجاد شده در طرح‌های توسعه روستایی از رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه تشکر کرد.

نیکزاد پیش از این هم گفته بود که بانک مرکزی به محض دریافت ضمانت‌نامه مابه‌التفاوت ۱۳ درصد سود تسهیلات آمادگی پرداخت وام مسکن روستایی را دارد. شنیده می‌شود که به زودی ضمانت‌نامه توسط سازمان برنامه و بودجه صادر خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا