بهترین بازی‌ها برای تجربه همراه فرزندان کدام اند؟
بهترین بازی‌ها برای تجربه همراه فرزندان کدام اند؟

موضوع: گیمینگ و بازی کامپیوتری اگر شما به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند هستید، تجربه بازی‌کردن با فرزندتان (فرزند برادر یا خواهرتان) قطعا یکی از شیرین‌ترین لحظات را برای‌تان می‌سازد. البته، ممکن است کمی دردسرساز هم باشد. احتمالا اعصاب‌تان کمی خرد شود اگر بخواهید با یک کودک چهار ساله نسخه جدید Super Mario Bros را به‌صورت Co-Op […]

موضوع: گیمینگ و بازی کامپیوتری

اگر شما به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند هستید، تجربه بازی‌کردن با فرزندتان (فرزند برادر یا خواهرتان) قطعا یکی از شیرین‌ترین لحظات را برای‌تان می‌سازد. البته، ممکن است کمی دردسرساز هم باشد. احتمالا اعصاب‌تان کمی خرد شود اگر بخواهید با یک کودک چهار ساله نسخه جدید Super Mario Bros را به‌صورت Co-Op بازی کنید؛ مخصوصا اگر کودک دلش نخواهد که شما سوار Yoshi شوید. با این‌ حال، کودکان با بالا رفتن سن‌شان شروع به پیدا کردن سلیقه خود در بازی‌های ویدیویی هم خواهند کرد و این‌گونه نیست که با شما هر عنوانی را بازی کنند. طبیعتا دوستان فرزند شما هم سلیقه‌های متفاوتی خواهند داشت و این‌جاست که در انتخاب بازی به مشکل برخواهید خورد. با ما همراه باشید تا نگاهی به چند بازی برای تجربه کردن با کودکان در سنین مختلف بیاندازیم.

 

سنین پایین (سه سال به بالا) 

کودکان این سن معمولا به تنهایی قادر به بازی کردن نخواهند بود و به دنبال چیزی می‌گردند که در ابتدا به چشم‌شان جذاب و لذت‌بخش برسد و چیزی که بعد از مدتی خودشان به تنهایی بتوانند بازی کنند:

 

Grow Home

این بازی در مورد یک ربات قرمز است که سعی دارد چند گیاه رشد بدهد. بالا رفتن و پریدن برای همه کودکان لذت‌بخش و جذاب است و در این بازی نیز خطری شخصیت‌ها را تهدید نمی‌کند؛ بنابراین، اگر کودکان تصمیم بگیرند خودشان بازی کنند، مشکلی پیش نخواهد آمد (پلتفرم رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان). 

 

Super Mario Odyssey

هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که دلم برای سبک سه‌بعدی پلتفرمرهایی که در ابتدای دهه ۲۰۰۰ میلادی عرضه شدند، تنگ شود. وقتی دلم برای این سبک تنگ شد که صاحب فرزندی شدم. بازی Mario Odyssey یکی از بازی‌های این سبک است و کودکان کوچک از تماشای شما در هنگام تجربه این بازی لذت زیادی خواهند برد و با بزرگ‌تر شدن، خودشان نیز می‌توانند کنترل را به دست بگیرند و از بازی لذت ببرند. ضمنا حالت کمکی بازی نیز به آنها کمک خواهد کرد (پلتفرم: نینتندو سوییچ).

 

بازی‌های شبیه‌سازی مزرعه‌داری، قطار و حمل‌ونقل

شاید ابتدا از دیدن این پیشنهاد متعجب شوید ولی اگر خوب دقت کنید، می‌بینید که کودکان کم سن و سال علاقه زیادی به قطار، تراکتور و اتوبوس دارند. بازی‌های شبیه‌ساز زیادی در این زمینه ساخته شده‌اند (که پلتفرم اکثر آنان PC است) و هر کدام ویژگی‌ها، سختی‌ها و آسانی‌های خود را دارند. اگر به دنبال یک بازی شبیه‌ساز قطار بسیار واقعی می‌گردید، به سراغ بازی Trainz بروید و اگر یک بازی شبیه‌ساز اسباب‌بازی گونه می‌خواهید، Tracks: The Train Set Game بازی خوبی خواهد بود.

 

Mario Kart 8 Deluxe

کودکان به بازی‌های سبک مسابقه‌ای و ریسینگ علاقه زیادی دارند ولی Mario Kart پدر تمام این بازی‌ها برای کودکان است. این بازی رنگ‌های شاد زیادی دارد، تجربه آن بسیار لذت‌بخش است، بازی کردن آن آسان است و تجربه چندنفره خوبی برای شما و کودکان تهیه می‌کند. پلتفرم این بازی نینتندو سوییچ است و یک بازی برای آشنا کردن و علاقه‌مند ساختن کودکان با بازی‌های نینتندو است.

 

کودکان سن هفت سال به بالا

بازی‌های Co-Op و مسابقه‌ای در این سن بهترین تجربه را برای شما و کودک‌تان رقم خواهند زد و در این سن‌و‌سال است که عشق به بازی‌های ویدیویی آشکار می‌شود. با توجه به میزان زمانی که شما و کودک‌تان با هم بازی خواهید کرد، بازی‌های متفاوتی وجود دارند:

 

Minecraft

تقریبا می‌توان گفت که ماینکرفت بهترین بازی برای تجربه با هم کودکان و هم بزرگسالان است. با یک کودک ۵ ساله می‌توانید کنار هم چیزهایی بسازید یا در بخش Creative Mode با TNTها بازی کنید. با یک کودک ۷ ساله می‌توانید با زامبی‌ها بجنگید و با هم به داخل معدن‌ها بروید. البته، ماینکرفت از زمان عرضه تا به حال پیچیدگی‌ها و جزئیات بیشتری به بازی اضافه کرده است؛ ولی شما هنوز هم می‌توانید به سادگی از آن لذت ببرید. وقتی کودک‌تان با بازی ماینکرفت بزرگ شود و به سن ۸ سالگی برسد، قطعا چیزهایی در مورد بازی خواهد دانست که شما نمی‌دانید (پلتفرم: نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و موبایل).

 

Rocket League

فوتبال با ماشین‌هایی که به راکت متصل هستند برای همه جذاب است. بازی Rocket League برای کودکانی که می‌خواهند با دوستان و بزرگ‌سالان مسابقه دهند یک عنوان بسیار خوب است. این بازی که انجام‌اش آسان ولی استاد شدن در آن سخت است، برای هر کسی و با هر میزان تجربه بازی لذت‌بخش خواهد بود؛ اما کودکانی که از شکست لذت زیادی نمی‌برند، ممکن است با این بازی مشکل داشته باشند (پلتفرم: نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان).

 

Pokémon

اگر کودک شما از بازی‌هایی که شما لذت می‌برید، در آن سن لذت می‌برد، بسیار خوش شانس خواهید بود؛ زیرا می‌توانید عناوینی در سبک ماجراجویی را بهتر و با لذت بیشتر با آنان تجربه کنید. اگر خودتان طرفدار Pokemon نیستید، یک بازی ماجراجویی تک‌نفره پیدا کنید که بتوانید هر وقت بخواهید وارد بازی شوید و با کودک خود آن را تجربه کنید (پلتفرم: اکثر پلتفرم‌های نینتندو مخصوصا ۲DS و ۳DS).

بازی‌های مشابه دیگر: The Legend of Zelda: Breath of the Wild و Ni no Kuni

 

بازی‌های سری LEGO

به هر چیزی که علاقه دارید؛ از نینجاها، هری پاتر و جنگ ستارگان گرفته تا Marvel، قطعا یک بازی LEGO در مورد آن پیدا خواهید کرد. بازی‌های LEGO حالت Co-Op بسیار خوب با ماجراجویی لذت‌بخش دارند ولی گاهی ممکن است شما را به دردسر بیاندازند؛ زیرا ممکن است کودک‌تان نتواند برخی پازل‌های بازی را حل کند و فقط درگیر خراب‌کاری در بازی باشد. در نظر داشته باشید که بازی LEGO Dimensions با وجود این‌که بازی زیبایی است، ممکن است کمی خرج روی دست شما بگذارد (پلتفرم‌: نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان).

 

کودکان سن ده سال به بالا

برای کودکان این سن تنها مشکل این است که بازی‌هایی را پیدا کنید که نسخه غیر +۱۸ بازی‌های لذت‌بخش هستند. البته، این کودکان گاهی بیشتر درگیر این هستند که دوستان‌شان چه بازی‌هایی را انجام می‌دهند؛ بنابراین این امر برای شما دردسرساز خواهد شد:

 

FIFA

ورزش یکی از محدود علایقی است که کودکان و والدین‌شان به‌طور مشترک به آن علاقه دارند. هر بازی ورزشی خوب که به شما اجازه وارد شدن به آن در هر لحظه‌ای بدهد، برای تجربه با کودکان عالی خواهد بود؛ حتی اگر دائما در حال شکست خوردن از کودک ۱۱ ساله‌تان در بازی FIFA باشید (پلتفرم: نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان)

 

Overwatch

برای مدت زیادی در بازار بازی‌های شوتر زیادی برای نوجوانان در این سن وجود نداشت و متاسفانه اکثر کودکان مجبور می‌شدند تا بازی‌هایی چون Call of Duty را تجربه کنند. ولی هم‌اکنون بازی‌های شوتر زیادی وجود دارد تا این فضای خالی را پر کند. یکی از این بازی‌ها Overwatch است که حتما نام آن به گوش‌تان خورده (پلتفرم: رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان)

 

منبع:DLBAZI