خط ۶ مترو در پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسد
خط ۶ مترو در پایان سال ۹۸ به بهره برداری می رسد

شهردار تهران گفت: خط ۶ مترو پیشرفت خوبی داشته و در پایان سال ۹۸ کل این خط به بهره برداری می رسد.  محمد علی افشانی در حاشیه بازدید از خط ۶ مترو در جمع خبرنگاران گفت: حمل و نقل عمومی مهمترین مسئله شهر تهران و مهمترین مسئله حمل و نقل ریلی است. بنابراین همراه با […]

شهردار تهران گفت: خط ۶ مترو پیشرفت خوبی داشته و در پایان سال ۹۸ کل این خط به بهره برداری می رسد.

 محمد علی افشانی در حاشیه بازدید از خط ۶ مترو در جمع خبرنگاران گفت: حمل و نقل عمومی مهمترین مسئله شهر تهران و مهمترین مسئله حمل و نقل ریلی است. بنابراین همراه با رئیس شورای شهر تهران و مدیران مترو بازدیدی از خط ۶ داشتیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه طول مسیر خط ۶ پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و احتمالاً در هفته دولت سال آینده بخشی از این خط و تا پایان سال ۹۸ کل خط به بهره برداری می رسد.

افشانی بیان کرد: ۱۰ کیلومتر که شامل ۴ ایستگاه از این خط می شود در نیمه دوم امسال به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار تهران در خصوص اینکه دقیقاً چه زمانی این ۴ ایستگاه به بهره برداری می رسد، گفت: پیمانکار پایان آبان ماه را به ما اعلام کرده اما من چون هیچگونه نقص و کمبودی را در زمان بهره برداری قبول نمی کنم و هیچ ایستگاهی با مشکل بهره برداری نخواهد شد، زمان دقیق را اعلام نخواهم کرد.

وی در رابطه با مشکلات کمبود اعتبار برای تکمیل خطوط مترو گفت: خوشبختانه هیئت مدیره یک بانک خصوصی متعلق به کلان شهرها انتخاب شده و تا شهریورماه تکلیف آن و مدیرعامل جدید نیز روشن می شود. بنابراین امیدواریم وضعیت تامین اعتبارات مناسب شود.

افشانی با بیان اینکه ۷۰۰ میلیارد اوراق مشارکت برای خط ۷ مترو اختصاص داده شده است، گفت: این اوراق به فروش رفته و امیدواریم مشکلی که برای انتشار ۱۳۰۰ میلیارد اوراق مشارکت وجود داشت نیز برطرف شود.

شهردار تهران با اشاره به اعتبارات بالایی که پروژه های طولنی نیاز دارند، گفت: باید برای بهره برداری بهتر از اعتباراتی که در اختیار داریم، تکمیل نقطه به نقطه را در دستور کار قرار دهیم. در حال حاضر ابتدا و انتهای خط ۶ پیشرفت خوبی داشته اما اواسط آن دچار مشکل است. امیدواریم تا پایان سال ۹۸ کل خط به بهره برداری برسد.

وی همچنین در خصوص آغاز به کار ساخت ۶۳۰ واگن مترو نیز توضیح داد: در کمیسیون فنی شورای اقتصاد این موضوع مصوب شده و به زودی در شورای اقتصاد نیز نهایی خواهد شد و قرارداد آغاز به ساخت ۶۳۰ واگن اجرایی می شود.

شهردار تهران در خصوص بدهی پیمانکاران مترو گفت: شهر تهران ۵۲ هزار میلیارد بدهی دارد که بخشی از این بدهی در خصوص پیمانکاران است اما از هفته قبل  بدهی پیمانکاران جزء در حال پرداخت است.