بهره مندی ۲۰ هزار نیازمند از برکات زکات
بهره مندی ۲۰ هزار نیازمند از برکات زکات
رئیس اداره زکات کمیته امداد استان تهران، از پرداخت ۹ میلیارد تومان زکات توسط کشاورزان استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: ۲۰ هزار نیازمند، از برکات زکات بهره مند شدند.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد حجت الاسلام سید جواد موسوی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده شامل زکات فطره، واجب و مستحب بوده است، گفت: زکات پرداختی مردم در سرفصل های مشخص هزینه می شود.

وی اضافه کرد: کمک هزینه خرید جهیزیه، درمان، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، آزادی زندانیان، احداث، تعمیر و بازسازی مسکن و معیشت از مهمترین سرفصل‌های هزینه کرد زکات بوده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از نیازمندان در استان تهران از محل زکات بهره مند شدند، افزود: گندم، جو، خرما، کشمش، گاو، گوسفند، شتر، طلا، نقره و مسکوک اقلامی هستند که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد که در استان تهران زکات پرداختی شامل گندم، جو، کشمش، گوسفند، مال التجاره و زکات مستحبی بوده است

حجت الاسلام موسوی یادآور شد:  از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ میلیارد تومان زکات دراستان تهران جمع آوری شد که  چهار میلیارد تومان آن زکات مستحبی و توسط باغداران  و خیران شهرستان‌های مختلف پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن اولویت پرداخت زکات برای کمک به نیازمندان است، افزود: ۸۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده برای امور نیازمندان و ۲۰ درصد صرف پروژه های عام المنفعه می شود.

حجت الاسلام موسوی به پروژه های عمرانی عام المنفعه که از محل زکات انجام شده است، اشاره کرد و گفت:  ۱۸ پروژه از جمله احداث و تعمیر ۱۴ مسجد و همچنین احداث دوحسینیه و فاطمیه از محل زکات انجام شده است.

  • منبع خبر : مهر