تاکید حزب دموکرات مسیحی آلمان بر به خطر نیفتادن توافق هسته ای با ایران
تاکید حزب دموکرات مسیحی آلمان بر به خطر نیفتادن توافق هسته ای با ایران

 به نقل از روزنامه “فاینانس ناخریشتن” آلمان، “یورگن هاردت” از نمایندگان بلند پایه حزب دموکرات مسیحی مرکل و سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان بر این مسئله تاکید کرد که توافق هسته‌ای با ایران نباید به خطر بیافتد. وی با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای با ایران ضعف هایی دارد در […]

 به نقل از روزنامه “فاینانس ناخریشتن” آلمان، “یورگن هاردت” از نمایندگان بلند پایه حزب دموکرات مسیحی مرکل و سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان بر این مسئله تاکید کرد که توافق هسته‌ای با ایران نباید به خطر بیافتد.

وی با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای با ایران ضعف هایی دارد در عین حال تصریح کرد که اما وجود این توافق بهتر از نبود آن است. این اظهارات این مقام حزب دموکرات مسیحی در پی تهدیدات ترامپ برای لغو برجام ایراد شده است.

هاردت تصریح کرد که توافق اتمی فعلی با ایران که پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان آن را امضا کرده اند یک راه حل پایدار و دائمی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی نیست.

وی در عین حال گفت که اما این توافق می تواند پروسه زمانی برای غنی سازی مواد جهت ساخت سلاح اتمی از طرف ایران را طولانی کند و این پروسه را به تاخیر بیاندارد و از این رو یک پوئن مثبت برای امنیت و همچنین برای اسرائیل است.

یورگن هاردت همچنین تصریح کرد که اسرائیلی ها البته شدیدا از این توافق انتقاد می کنند اما در نهایت زمانی که ما با ژنرال های آن ها صحبت می کنیم می شنویم که داشتن این توافق بهتر از هیچ است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که ما جایگزینی برای این توافق و چشم اندازی برای آن را نداشته باشیم (منظور از جایگزین توافقی است که ما بتوانیم ایران را هم متقاعد به امضای آن کنیم) من این را درست نمی دانم که ما کاری انجام دهیم که این توافق را زیر سوال قرار دهیم. در این صورت ما در پایان هیچ نتیجه‌ای نمی گیریم چرا که به ایران بهانه‌ای برای خروج از توافق هسته‌ای می دهیم. از این رو من در قبال چنین اقدامی بسیار تردید دارم.