به دلیل مشکلات ارزی و تحریم پروژه مشترک ایران و روسیه در تولید ۶ هزار دستگاه واگن متوقف شد
به دلیل مشکلات ارزی و تحریم پروژه مشترک ایران و روسیه در تولید ۶ هزار دستگاه واگن متوقف شد
مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه در گذشته تفاهم‌نامه‌ای برای تولید 6 هزار دستگاه واگن با روسیه داشتیم، گفت: به دلیل مشکلات ارزی و مسائل تحریم، این پروژه متوقف شد.

سعید رسولی امروز در حاشیه نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران درباره احداث خط آهن رشت – آستارا اظهار داشت:‌ این برعهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.

وی ادامه داد: طبق تفاهم و مشارکت قرارگاه خاتم، دولت و طرف آذری، قرارگاه تجهیز کارگاه را انجام داده است و قطعه اول پروژه برای آماده‌سازی برای اجرا است.

* تجهیز ساختمان شرکت قطارهای حومه‌ای

وی بیان کرد: شرکت قطارهای حومه‌ای راه‌آهن براساس مصوبه مجلس تشکیل می‌شود.

وی گفت: در حوزه ساخت خطوط و توسعه ناوگان، این موارد به شرکت محول می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای مصوب شده است، گفت:‌ساختمان این شرکت در حال تجهیز است و به زودی تکمیل می‌شود.

* توقف پروژه تولید ۶ هزار واگن به صورت مشترک با روس‌ها

رسولی بیان کرد: در گذشته تفاهم‌نامه برای تولید ۶ هزار دستگاه وجود داشت، این تفاهم‌نامه آن زمان با مقاومت‌هایی مواجه شد، در آن زمان راه‌آهن ایران و روسیه مذاکراتی داشتند و مقرر شد ۱۱۰۰ دستگاه از این واگن‌ها به صورت کامل در روسیه و ۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه با مشارکت تولیدکننده داخل تولید شود.

وی اضافه کرد: پس از تحریم‌ها و مشکلات ارزی، از آن منظر که بازپرداخت اقساط ارزی بود و تبدیل درآمد ریالی به ارزی، این پروژه متوقف شد.

  • منبع خبر : فارس