برای افزایش تولید برق نیازمند بودجه بیشتر هستیم
برای افزایش تولید برق نیازمند بودجه بیشتر هستیم

معاون امور برق وزیر نیرو گفت: برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ٢هزار مگاوات در سال را در برنامه داریم، اما تمرکز ما بر مدیریت مصرف است. همایون حائری معاون امور برق وزیر نیرو در نشست خبری  درباره برنامه این وزارتخانه برای افزایش ظرفیت تولید برق، توضیح داد:برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید […]

معاون امور برق وزیر نیرو گفت: برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ٢هزار مگاوات در سال را در برنامه داریم، اما تمرکز ما بر مدیریت مصرف است.

همایون حائری معاون امور برق وزیر نیرو در نشست خبری  درباره برنامه این وزارتخانه برای افزایش ظرفیت تولید برق، توضیح داد:برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ٢هزار مگاوات در سال را در برنامه داریم، اما تمرکز ما بر مدیریت مصرف است چرا که هر چه میزان تولید افزایش یابد اما مصرف مدیریت نشود، نتیجه بخش نخواهد بود.

وی در عین حال گفت: برای افزایش تولید برق نیازمند بودجه بیشتر هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته از ۵۵ هزار مگاوات برق مصرفی کشور، ٢١هزار مگاوات آن مربوط به تجهیزات سرمایشی بود. این ٢١هزار مگاوات معادل کل مصرف برق برخی کشورهای همسایه است.

این مقام مسوول با اشاره به ظرفیت ٨٠ هزارمگاواتی نصب شده نیروگاهی، افزود: سال گذشته میزان مصرف برق کشور از منابع برق‌آبی ٣٠ درصد معادل ٩۶٠٠ مگاوات بوده است. این رقم امسال  ۵ هزار مگاوات کاهش یافت.

به گفته این مقام مسوول، حوزه برق شامل دو بخش تامین منابع تولید و تامین پایدار برق است.

وی ادامه داد: اگر مشترکین ١٠ درصد مصرف خود را کاهش دهند می توان پیک مصرف برق را مدیریت کرد.

حائری دستگاه های سرمایشی غیر استاندارد را یکی از عوامل بدمصرفی اعلام کرد و گفت: در صورت مدیریت مصرف و صرفه جویی می توان نیاز کشور را با یک سوم ظرفیت فعلی مدیریت کرد.

وی با بیان اینکه بدلیل افزایش دمای هوا، با افزایش ناگهانی مصرف مواجه هستیم گفت: با وجود افزایش مصرف، خاموشی برنامه ریزی شده در کشور نداریم اما در برخی موارد نیز تجهیزات شبکه برق به دلیل مصرف بالا ممکن است دچار نقص شده و شاهد خاموشی هایی باشیم.