بودجه فدراسیون‌ها سال آینده حداقل ۱۰ درصد افزایش دارد / برای انتخاب لباس کاروان فرصت داریم
بودجه فدراسیون‌ها سال آینده حداقل ۱۰ درصد افزایش دارد / برای انتخاب لباس کاروان فرصت داریم
دبیرکل کمیته ملی المپیک مطالبی را درباره وضعیت کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ و بودجه فدراسیون‌ها در سال آینده بیان کرد.

سعیدی: بودجه فدراسیون‌ها سال آینده حداقل ۱۰ درصد افزایش دارد/ برای انتخاب لباس کاروان فرصت داریم

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد،دبیرکل کمیته ملی المپیک مطالبی را درباره وضعیت کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ و بودجه فدراسیون‌ها در سال آینده بیان کرد.

کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد بودجه کمیته ملی المپیک اظهار داشت: پیگیر بودجه هستیم تا بتوانیم دریافتی داشته باشیم. در حال حاضر بحث پرداخت حقوق کارمندان و یک و نیم‌ تا دو میلیارد تومان مصوبه هیئت اجرایی برای پرداخت به فدراسیون‌های المپیکی را در اولویت داریم. برای سال آینده بودجه ۴۷ فدراسیون ۱۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین بودجه فدراسیون‌هایی که زیر ۱۰۰ میلیون دریافتی دارند را به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسانیم. البته این موضوع باید در هیئت اجرایی تصویب شود، اما افزایش ۱۰ درصدی قطعی است. برای کمک به فدراسیون‌های المپیکی نیز سقفی را در نظر گرفتیم. این مبلغ پنج میلیارد تومان و مانند سال ۹۸ خواهد بود.

«امسال دو و نیم میلیارد از کمک پنج میلیاردی را به فدراسیون‌های المپیکی پرداخت کردیم.»، دبیرکل کمیته ملی المپیک با بیان این جمله در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است فدراسیونی مانند کشتی افزایش بودجه‌ای بیش از ۱۰ درصد داشته باشد، گفت: کشتی بودجه بیشتری نیاز دارد تا بهترین شرایط را برای کسب سهمیه ملی‌پوشان و حضور در المپیک داشته باشد، ولی ظرفیت ما محدود است. کمیته ملی المپیک حدود ۳۰ میلیارد تومان بین فدراسیون‌ها توزیع می‌کند. کشتی افزایش بودجه بیشتری خواهد داشت و از محل کمک‌های خاص نیز بسته به شرایط استفاده می‌کند.

وی درباره اسپانسر کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ یادآور شد: برای اسپانسر به جمع‌بندی نرسیدیم و بعید است به شرایط برد – برد برسیم، ولی باز هم انتخاب اسپانسر جزو اهداف است.

سعیدی در مورد انتخاب لباس کاروان ایران گفت: طرح‌های نهایی در ستاد عالی به نمایش گذاشته و از بین آن طرح نهایی انتخاب می‌شود. فعلاً وقت کافی را برای این کار داریم.

وی راجع به زمان جلسه بعدی هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: تا پایان سال جلسه نداریم و هفته سوم فروردین نخستین جلسه سال ۹۹ را برگزار می‌کنیم. هیئت اجرایی ۲۳ مصوبه در سال ۹۸ داشت و از زمان تشکیل کمیته ملی المپیک‌ با مدیریت دکتر صالحی امیری ۵۲۰ مصوبه داشتیم که ۹۰ درصد آنها اجرایی شده است. این مصوبات عمدتاً کمک مالی، تدوین سیاست‌ها و البته برنامه‌ها بوده است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک‌ درباره تصمیمات IOC در مورد المپیک ۲۰۲۰ نیز گفت: موثق‌ترین خبر این است که IOC  در ماه می (اردیبهشت) درباره اینکه المپیک ۲۰۲۰ برگزار شود و یا به تعویق بیفتد، تصمیم می‌گیرد. یک گزینه IOC برگزاری المپیک در زمان مقرر  است و عزم جدی آنها بر این است، اما اگر شرایط فعلی ادامه داشته تصمیم دیگری گرفته می‌شود. فعلاً باید صبر کنیم تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.

سعیدی درباره تأثیرات شیوع ویروس کرونا گفت: باید اظهار امیدواری کنیم که تأثیری روی راندمان و کسب سهمیه‌ها  نداشته باشد، ولی شرایط سخت است و در بحران هستیم. بیش از ۱۰۰ کشور درگیر این ویروس هستند و اکثر مسابقات در جهان و آسیا در حال لغو شدن یا تعویق هستند و باید شرایط را مدیریت کرد. فعلاً مسئله جدی نداریم. کاراته‌کا در آلمان اردو دارند، اعضای تیم ملی ژیمناستیک در باکو هستند و ملی‌پوشان بوکس در اردن مسابقات کسب سهمیه را پشت سر می‌گذارند. ما در مجموع تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.