بودجه فرهنگی سال آینده به ۰.۶ درصد بودجه عمومی کاهش یافته است
بودجه فرهنگی سال آینده به ۰.۶ درصد بودجه عمومی کاهش یافته است

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه پیشنهادی برای بخش فرهنگ در لایحه بودجه سال آینده از ۳-۴ درصد به ۰.۶ درصد بودجه عمومی کاهش یافته است. علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اعتبارات فرهنگی در لایحه بودجه ۱۳۹۷ […]

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه پیشنهادی برای بخش فرهنگ در لایحه بودجه سال آینده از ۳-۴ درصد به ۰.۶ درصد بودجه عمومی کاهش یافته است.

علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت اعتبارات فرهنگی در لایحه بودجه ۱۳۹۷ و مسائل مربوط به جدول شماره ۱۷ لایحه بودجه اظهار داشت: معتقدم بودجه جدول ۱۷ هر چقدر کمتر شود بهتر است، چرا که اینها پول هایی است که معمولا به عنوان کمک داده می شود اما نظارت چندانی بر روی آن نمی شود.

وی افزود: موسسات فرهنگی باید روی پای خودشان بایستند نه اینکه متکی به بودجه های دولتی باشند، این موسسات باید از محل فروش محصولاتشان اداره شوند مگر در موارد خاص که باید از بودجه دولتی کمک بگیرند.

نایب رئیس دوم مجلس با اشاره به کلیت بودجه فرهنگی در نظر گرفته شده برای سال ۹۷ تأکید کرد: این بودجه کم شده و از رقم ۳-۴ درصدی کل بودجه عمومی به ۰.۶ درصد کاهش یافته است.

مطهری در پاسخ به این سوال که آیا این مسئله آسیب زا نخواهد بود، تصریح کرد: کارهای فرهنگی خیلی به بودجه نیاز ندارد و بودجه تأثیر زیادی بر روی آن ها ندارد؛ کار فرهنگی در کشور ما این است که روحانیت کار خودش را درست انجام دهد، صدا و سیما، آموزش و پرورش، وزارت علوم و سایر دستگاه های فرهنگی، هر کدام کارشان را به درستی انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاهش بودجه فرهنگی به ۰.۶ درصد، برنامه های فرهنگی را معطل نمی گذارد، خاطرنشان کرد: موسسات فرهنگی باید روی پای خودشان بایستند و از محل فروش محصولاتشان اداره شوند. مگر برخی جاها مانند جامعه المصطفی که یک دانشگاه بین‌المللی است و برای کشورهای خارجی طلبه تربیت می کند و نیاز به بودجه دارد، وگرنه برخی جاهای دیگر بودجه را هدر می دهند.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی همچنین درباره اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه بخش های مختلف برای گرفتن بودجه فشار می آورند تأکید کرد: این مسائل همیشه هست و از نواحی مختلف وجود دارد.