بولتون به اظهارات روحانی واکنش نشان داد
بولتون به اظهارات روحانی واکنش نشان داد

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن واکنش به اظهارات شب گذشته رئیس جمهوری ایران، از اعمال فشار اقتصادی برای بروز اغتشاش در این کشور حمایت کرد. جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان، مدعی شد: تحریم‌های یکجانبه دولت واشنگتن علیه ایران ازهم‌اکنون تاثیر عمده‌ای به جای گذاشته است. وی در […]

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن واکنش به اظهارات شب گذشته رئیس جمهوری ایران، از اعمال فشار اقتصادی برای بروز اغتشاش در این کشور حمایت کرد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان، مدعی شد: تحریم‌های یکجانبه دولت واشنگتن علیه ایران ازهم‌اکنون تاثیر عمده‌ای به جای گذاشته است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: تا همین امروز، همزمان با وخیم شدن اوضاع اقتصادی، شاهد تداوم اعتراض و حتی اغتشاش در شهرها و شهرستان‌های سراسر ایران بوده‌ایم. به همین دلیل، فکر می‌کنم بازگشت تحریم‌ها از همین حالا تاثیر عمده‌ای داشته است.

بولتون در ادامه ادعاهای خود از تصمیم واشنگتن برای اعمال فشار بی‌سابقه بر ایران خبر داد و گفت: در ۳ ماه گذشته، با همتایان اروپایی خود مذاکرات فشرده‌ای داشته‌ایم تا آنها را به بازگرداندن تحریمها علیه ایران علیرغم توافق هسته‌ای مجاب کنیم.

وی همچنین مدعی شد علیرغم اختلافات موجود، شرکتهای اروپایی تجارت با آمریکا را بر تجارت با ایران ترجیح می‌دهند.

گفتنی است حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در اظهارات شب گذشته خود، به مذاکرات بدون پیش‌شرط با آمریکا اشاره کرده بود. بولتون در این باره گفت: اجازه بدهید ببینیم یک پیشنهاد واقعی است یا اینکه بیشتر پروپاگاندا است.

وی در پایان ادعاهای خود افزود: اگر ایرانی‌ها واقعاً مایلند بیایند و درباره همه سوء رفتارهایشان در سطح منطقه و جهان گفتگو کنند، فکر می‌کنم ترامپ نیز مایل به انجام این کار باشد.

ادعاهای بولتون درحالی مطرح شد که روحانی در اظهارات خود تاکید کرد ایران تنها درصورتی آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با آمریکا است که واشنگتن غرامت اقدامات مخرب خود علیه ملت ایران طی دهه‌های گذشته را بپردازد.