بومی سازی و پیش بینی های پساتحریم یکی از تاثیراتش را در شرایط بحران نشان می دهد
بومی سازی و پیش بینی های پساتحریم یکی از تاثیراتش را در شرایط بحران نشان می دهد
مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز گفت: شرایط بحرانی کنونی و محدودیت واردات نشان داد که تکیه بر تولیدات داخلی و بومی‌سازی چقدر می‌تواند در پایداری اقتصاد، صنایع و به ویژه شرکت‌های تولیدی در سال جهش تولید کمک کند.

بومی سازی و پیش بینی های پساتحریم یکی از تاثیراتش را در شرایط بحران نشان می دهد

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز گفت: شرایط بحرانی کنونی و محدودیت واردات نشان داد که تکیه بر تولیدات داخلی و بومی‌سازی چقدر می‌تواند در پایداری اقتصاد، صنایع و به ویژه شرکت‌های تولیدی در سال جهش تولید کمک کند.

علی خنیفر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به محدودیت‌های واردات در شرایط بحرانی اظهار کرد: شرایط فوری و اضطراری پیش رو و شیوع ویروس کشنده کرونا در اقصی نقاط چین که به گفته کارشناسان، این ویروس جدا از تهدید سلامت در چین، اقتصاد این کشور و دنیا را تحت ‌تاثیر قرار داد، دیدیم که در چنین شرایطی ورود برخی قطعات ازجمله قطعات خودرو در داخل با مشکل مواجه شد.

وی افزود: چین یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران است. پس از انتشار ویروس کرونا ارتباط برقرار کردن با چین برای خرید و فروش کالا با مشکل برخورد، چرا که تا قبل از این برخی صنایع، قطعات را از چین وارد می‌کردند و اکنون نمی‌توانند مواد را تامین کنند.

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز عنوان کرد: خط لوله انتقال نفت سرویس ترش از پایانه نفتی گوره تا پایانه نفتی جاسک و از جنوب غرب کشور به جنوب شرق کشور قرار بود طبق روال از خارج کشور تامین شود که با ورود مسئولان دلسوز، دستور بومی‌سازی ورق‌های آن از اردیبهشت‌ماه ۹۶ داده شد و با این تصمیم وابستگی ما به خارج کمتر شد و باعث جلوگیری از خروج ارز و کمک به چرخه ی اقتصاد داخل شد.

خنیفر با بیان اینکه در راستای سیاست حمایت از کالای داخلی، شرکت ملی نفت ایران برای تامین این خطوط لوله، تفاهم سه جانبه‌ای با شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اکسین اهواز و لوله‌سازی اهواز امضا کرد، افزود: هدف از انعقاد این تفاهمنامه ایجاد زنجیره کاملی از تولید تختال، نورد و تولید ورق و در نهایت تولید لوله توسط این سه شرکت است.