بیانیه امروز رفتار قانونمند و همکاری‌های مؤثر ایران برای ما قابل تقدیر است
بیانیه امروز رفتار قانونمند و همکاری‌های مؤثر ایران برای ما قابل تقدیر است
«ولادیمیر زلینسکی» گفت: بیانیه امروز شما برای ما بسیار حائز اهمیت بود و رفتار قانونمند و همکاری‌های مؤثر ایران در این شرایط خاصی که برای کشورتان ایجاد شده برای ما قابل تقدیر است.

رئیس‌جمهور اوکراین در تماس تلفنی با روحانی: بیانیه امروز رفتار قانونمند و همکاری‌های مؤثر ایران برای ما قابل تقدیر است

«ولادیمیر زلینسکی» گفت: بیانیه امروز شما برای ما بسیار حائز اهمیت بود و رفتار قانونمند و همکاری‌های مؤثر ایران در این شرایط خاصی که برای کشورتان ایجاد شده برای ما قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دومین تماس تلفنی رئیس جمهور اوکراین با وی طی دو روز گذشته، با اشاره به انتشار بیانیه ستادکل نیروهای مسلح ایران و اعلام رسمی نتیجه تحقیقات سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، افزود: در این بیانیه اعلام شد که خطای انسانی موجب این سانحه بوده و افرادی که در این حادثه دخالت داشته‌اند به مقامات قضایی تحویل داده خواهند شد.

روحانی با بیان اینکه همکاری‌ها برای تکمیل تحقیقات با مشارکت متخصصان اعزامی از اوکراین ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: همزمان به‌زودی اقدامات قوه قضائیه ایران برای رسیدگی به این موضوع آغاز خواهد شد.

رئیس جمهور اضافه کرد: همان‌طوری که به‌دلیل از دست رفتن تعدادی از ایرانیان در این سانحه بسیار متأسف و اندوهگین هستیم، به همان شدت به‌خاطر اینکه از سایر ملّیت‌ها نیز در این حادثه جان باخته‌اند اندوهگین هستیم.

روحانی با تأکید بر اینکه “ما در ایران و شما در اوکراین باید به‌گونه‌ای تلاش کنیم که این فاجعه و غم را برای دو ملت قابل تحمل کنیم و غم و اندوه خانواده‌ها را کاهش دهیم”، گفت: در آینده نزدیک یک نماینده ویژه  را به کشور شما اعزام می‌کنم تا از نزدیک تأسف و تأثر ملت و دولت ایران را رسماً به شما اعلام کند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه “ما به تمامی تعهدات حقوقی‌مان در این مسئله پایبند هستیم”، گفت: به وزیر خارجه دستور می‌دهم با وزیر خارجه شما در تماس باشد و همکاری‌ها در این زمینه ادامه یابد.

روحانی گفت: همکاری متخصصان فنی ایران و اوکراین تا پایان تحقیقات سانحه سقوط هواپیما با جدیت ادامه خواهد یافت و نسبت به خاطیان این حادثه گذشت نخواهد شد.

«ولادیمیر زلینسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تسلیت دوباره این حادثه به دولت و ملت ایران، گفت: بیانیه امروز شما برای ما بسیار حائز اهمیت بود و رفتار قانونمند و همکاری‌های مؤثر ایران در این شرایط خاصی که برای کشورتان ایجاد شده برای ما قابل تقدیر است.

زلینسکی افزود: امیدوارم همکاری‌های بین ایران و کارشناسان اعزامی اوکراین تداوم یابد تا بتوانیم این تحقیقات را طبق پروتکل‌های حقوقی و قانونی به پایان برسانیم و هرچه سریعتر پیکر جان‌باختگان به خانواده‌های آنان تحویل گردد.