بیانیه نمایندگان ۵ کشور اروپایی در شورای امنیت علیه تصمیم آمریکا
بیانیه نمایندگان ۵ کشور اروپایی در شورای امنیت علیه تصمیم آمریکا

آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئد و ایتالیا در اقدامی بی سابقه با صدور یک بیانیه تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای شناسایی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت اسرائیل را تصمیمی «غیر سازنده» خواندند. به نقل از رویترز، نمایندگان ۵ کشور اروپایی آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئد و ایتالیا در شورای امنیت روز جمعه در اقدامی بی سابقه با […]

آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئد و ایتالیا در اقدامی بی سابقه با صدور یک بیانیه تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای شناسایی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت اسرائیل را تصمیمی «غیر سازنده» خواندند.

به نقل از رویترز، نمایندگان ۵ کشور اروپایی آلمان، انگلیس، فرانسه، سوئد و ایتالیا در شورای امنیت روز جمعه در اقدامی بی سابقه با صدور یک بیانیه مشترک، تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای شناسایی رسمی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تصمیمی «غیر سازنده» در چارچوب چشم انداز صلح در منطقه خواندند و از آمریکا خواستند تا طرحهای پیشنهادی مفصل و دقیقی برای حل و فصل تعارض میان اسرائیل و فلسطین ارائه دهد.

در این بیانیه آمده است: «ما برای همکاری و مشارکت در تمام اقدامات معتبر در جهت آغاز مجدد فرآیند صلح -بر مبنای پارامترهای مورد توافق بین المللی که به راه حل دو دولت بیانجامد- آمادگی داریم. ما از دولت آمریکا می خواهیم که طرحهای پیشنهادی مفصل و دقیقی را برای حل و فصل مناقشه اسرائیل- فلسطین ارائه نماید».

گفتنی است شناسایی رسمی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ در روز چهارشنبه (ششم دسامبر) سبب شد که هزاران تن از مردم فلسطین در تظاهرات «روز خشم» شرکت کنند که در درگیریهایی با نیروهای اسرائیلی، یک فلسطینی به شهادت رسید.

در همین رابطه، شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز روز جمعه به درخواست ۸ عضو از ۱۵ عضو این شورا (انگلیس، فرانسه، سوئد، بولیوی، اوروگوئه، ایتالیا، سنگال و مصر) تشکیل جلسه داد.