بیانیه کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ درباره برجام کافی نیست
بیانیه کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ درباره برجام کافی نیست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بیانیه کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ درباره برجام کافی نیست و دوران بیانیه و اعلامیه گذشته است. علاءالدین بروجردی در خصوص بیانیه کمیسیون مشترک برجام و پیشروی مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها، اظهار داشت: مرحله بیانیه و اعلامیه حول برجام گذشته است و جمهوری اسلامی تنها یک ملاک […]

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بیانیه کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ درباره برجام کافی نیست و دوران بیانیه و اعلامیه گذشته است.

علاءالدین بروجردی در خصوص بیانیه کمیسیون مشترک برجام و پیشروی مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها، اظهار داشت: مرحله بیانیه و اعلامیه حول برجام گذشته است و جمهوری اسلامی تنها یک ملاک عمل را خواهد پذیرفت، در صورتی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اروپایی‌ها گام‌های عملی بردارند، می‌توان به آنها اطمینان پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان به دنبال تهیه یک طرح الزام‌آور برای دولت بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره برجام و روابط خارجی هستند، تصریح کرد: در این صورت جمهوری اسلامی گام‌های عملی اروپایی‌ها را خواهد سنجید، اعلام بیانیه و دفاع از ایران در سخنرانی‌ها قابل پذیرش نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم افزود: بیانیه کمیسیون مشترک برجام خوب است اما شرط کافی نیست، بنابراین با توجه به اینکه فشارهای آمریکا قابل پیش‌بینی است، در صورت مقاومت اروپایی‌ها و عمل بر اساس منافع می‌توان گفت که چنین بیانیه‌هایی هم قابل ارزش است.

بروجردی یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به طور مستمر با دیپلمات‌های ایرانی در ارتباط است، لذا علاوه بر دریافت گزارش، با آنها پیرامون مباحث مطرح در مذاکرات بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.