بیروت امروز میزبان نشست بین‌المللی کشورهای اهداکننده
بیروت امروز میزبان نشست بین‌المللی کشورهای اهداکننده
هیات‌هایی از کشورهای عربی و غیر عربی به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی حمایت از لبنان که امروز یکشنبه در این کشور برگزار می‌شود، وارد بیروت شدند. این کنفرانس به دنبال انفجار مهیب اخیر در بندر بیروت برگزار می‌شود که تلفات جانی و مالی شدیدی به دنبال داشت.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد، این کنفرانس راس ساعت ۱۲ به وقت گرینویچ با ابتکار عمل فرانسه و حضور کشورهای عربی و غیر عربی به صورت مجازی برگزار می شود.”بیروت امروز میزبان نشست بین‌المللی کشورهای اهداکننده”

در این کنفرانس که تحت نظارت سازمان ملل برگزار می شود، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و هیات هایی از مصر و روسیه و چین هم حضور دارند.

همچنین کشورهای کویت و قطر و امارات و عربستان هم به کنفرانس دعوت شده اند.

کشورهای اروپایی نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت. کاخ الیزه هم با صدور بیانیه ای تأکید کرد که اسرائیل در این کنفرانس حاضر نخواهد بود.

سازمان ملل نیازهای فوری لبنان فقط در بخش درمانی را ۸۵ میلیون دلار برآورد کرده است.

پیش بینی می‌شود در نشست مذکور که امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه آن را “گامی ضروری” میخواند، درباره نحوه توزیع کمک‌های انسانی و ارسال آن به دست مردم به صورت مستقیم بحث و گفتگو شود.”بیروت امروز میزبان نشست بین‌المللی کشورهای اهداکننده”

این کنفرانس با همکاری آمریکا و بانک جهانی پول و اتحادیه اروپا و برای جمع آوری کمک برای بازسازی بیروت برگزار خواهد شد.

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد طرف‌های رسمی ذی ربط در حال دریافت کمک‌ها هستند و اخبار منتشر شده مبنی بر مخالفت لبنان با دریافت کمک‌ها صحت ندارد و منتشر کنندگان این اخبار بازخواست می‌شوند.

شبکه خبری اسکای نیوز در خبری فوری از استعفای منال عبدالصمد، وزیر اطلاع رسانی لبنان خبر داد.

پیش از این نیز سه نماینده لبنانی از حزب الکتائب به نام‌های سامی الجمیل، ندیم الجمیل و الیاس حنکش و همچنین وزیر خارجه این کشور استعفا دادند.

علاوه بر این نعمة أفرام، یکی دیگر از نمایندگان پارلمان لبنان هم استعفا داد.

از سوی دیگر رادیو صدای لبنان گزارش داد که دمیانوس قطار وزیر محیط زیست لبنان هم احتمالا امروز ظهر در جریان کنفرانسی مطبوعاتی استعفا می کند.

بیروت شنبه شب صحنه اعتراضات مردم خشمگین پس از انفجار بیروت بود.

  • منبع خبر : ایسنا