بیست و ششمین هفته تظاهرات در قدس علیه نتانیاهو
بیست و ششمین هفته تظاهرات در قدس علیه نتانیاهو
هزاران اسرائیلی شنبه شب در قدس اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

بیست و ششمین هفته تظاهرات در قدس علیه‌ نتانیاهو

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد شبکه “کان” اعلام کرد که تظاهرات از مکانهای جداگانه به ویژه از میدان “صهیون” در قدس اشغالی تا محل اقامت نخست وزیر در خیابان بالفور برگزار شد.”بیست و ششمین هفته تظاهرات در قدس علیه نتانیاهو”

رادیو ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد اعتراضات در اراضی اشغالی در اعتراض به بی کفایتی بنیامین نتانیاهو بیش از شش ماه است که به طور متوالی ادامه دارد.

به گزارش منابع محلی بیش از ۲۰۰۰ تظاهرکننده برای اعتراض به سیاست های نتانیاهو به میدان “پاریس” در قدس اشغالی رفتند.

این هفته بیست و ششمین هفته اعتراضات با شعار استعفای‌نتانیاهو به خاطر بی کفایتی در مهار بیماری همه گیر کرونا و اتهاماتش در ۳ پرونده فساد است.

از سوی دیگر تشدید اختلافات میان نتانیاهو با بنی گانتس، وزیر جنگ و شریک دولت ائتلافی رژیم صهیونیستی، این رژیم را به سوی برگزاری انتخاباتی جدید سوق می دهد.

معترضان به بنیامین‌نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در مقابل اقامتگاه وی در قدس اشغالی تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، چند هزار نفر از ساکنان قدس اشغالی با برگزاری تظاهرات برای چندمین هفته متوالی علیه نتانیاهو شعار سر داده و استعفای وی را خواستار شدند.

گفتنی است که طی هفته‌های اخیر ساکنان مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی از جمله تل آویو و قدس، علیه سیاست‌های‌نتانیاهو از جمله پرونده‌های فساد وی و نحوه مدیریت شیوع کرونا توسط وی دست به تظاهرات زدند.

تظاهرکنندگان بدون رعایت پروتکل های بهداشتی تنها ماسک بر صورت داشتند.

پلیس اسرائیل اعلام کرده معترضان موانعی را که در محل تظاهرات برپا کرده بود برداشته و “قوانین را رعایت نکردند”.

همچنین پلیس راننده ای را که قصد داشت به سد معبرهایی که در حوالی محل تظاهرات ایجاد کرده بود بزند ، دستگیر کرد. به جزئیات بیشتر در مورد حادثه و راننده اشاره ای نشده است.

در همین راستا فعالان در شبکه های اجتماعی تصاویری را از لحظه بازداشت راننده ای که قصد داشت تظاهرکنندگان مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس را زیر بگیرد منتشر کردند.

در این ویدئو یک ماشین در حال حرکت با سرعت زیاد به سمت ایست بازرسی پلیس مقابل محل اقامت نتانیاهو در خیابان بالفور ، همزمان با تجمع معترضانی است که تعدادشان به حدود سه هزار تن می رسید. در آخرین لحظه ، بنا به درخواست مأموران حاضر در محل، ماشین متوقف و راننده بازداشت شد.

  • منبع خبر : ایسنا