بیش از ۷۰٪ جهان از انرژی تاریک
بیش از ۷۰٪ جهان از انرژی تاریک
بیش از 70٪ جهان از "انرژی تاریک" ساخته شده است، مواد مرموز حتی عجیب تر از ماده تاریک هستند.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد شما از ماده تاریک شنیده اید. احتمالاً شنیده اید که مقدار کمی از آن در فضا وجود دارد، و اخترشناسان با اطمینان نمی دانند که چیست.”بیش از ۷۰٪ جهان از انرژی تاریک”

یکی از گیج کننده ترین اسرار در مورد جهان به سادگی این است که “همه چیز کجاست؟” تمام آنچه را که می توانیم ببینیم ، پیدا کنیم یا با آنها ارتباط برقرار کنیم ، از ذرات مدل استاندارد تشکیل شده است ، از جمله فوتون ها ، نوترینوها ، الکترون ها و کوارک ها و گلون هایی که بلوک های ساختاری اتم های ما را تشکیل می دهند. با این حال ، وقتی به اقیانوس کیهانی نگاه می کنیم ، می فهمیم که همه این موارد تقریباً زیر ۵٪ از کل انرژی جهان را تشکیل می دهد. بقیه دیده نشده است ما عناصر از دست رفته را انرژی تاریک (۷۰٪) و ماده تاریک (۲۷٪) می نامیم.

اما، به عنوان ماده تاریک عجیب، یک چیز مرموز تر با وسعت زیاد در جهان وجود دارد .انرژی تاریک، که اعتقاد بر این مسئول تسریع در گسترش جهان است، اکثریت قریب به اتفاق فضا را تشکیل می دهد. تنها در حدود ۶ تا ۹ میلیارد سال پیش برجسته و قابل تشخیص می شود. به نظر می رسد در همه جهات یکسان است. به نظر می رسد چگالی انرژی ثابت در طول زمان وجود دارد. به نظر می رسد که ماده را جمع نمی کند و خوشه ای یا ضد خوشه ای ندارد، و این نشان می دهد که در کل فضا یکنواخت است. وقتی می بینیم که جهان چگونه گسترش می یاب، انرژی تاریک کاملاً مورد نیاز است.