بیش از نیمی از زائران ایرانی بیمه نبودند
بیش از نیمی از زائران ایرانی بیمه نبودند

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فقط ۹۲۸ هزار نفر از زائران ایرانی از بیمه مصوب ستاد مرکزی اربعین بهره بردند، گفت: بیش از نیمی از زائران ایرانی بیمه نبودند یا ازبیمه‌های غیر مصوب ستاد استفاده کردند؛ دو سوم حادثه‌دیدگان نیز بیمه نداشتند. محسن نظافتی درباره تعداد زائران ثبت‌نام کننده در سامانه […]

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فقط ۹۲۸ هزار نفر از زائران ایرانی از بیمه مصوب ستاد مرکزی اربعین بهره بردند، گفت: بیش از نیمی از زائران ایرانی بیمه نبودند یا ازبیمه‌های غیر مصوب ستاد استفاده کردند؛ دو سوم حادثه‌دیدگان نیز بیمه نداشتند.

محسن نظافتی درباره تعداد زائران ثبت‌نام کننده در سامانه سماح اظهار کرد: امسال از نزدیک به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار روادید که برای ایام اربعین صادر شد حدود ۹۲۸ هزار نفر در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: تمامی کسانی که از طریق سامانه سماح سازمان حج و زیارت نام‌نویسی کرده‌اند بیمه مصوب ستاد مرکزی اربعین حسینی را در اختیار داشته‌اند و سایر افراد ثبت‌نام کننده و اعزام شده نیز بیمه نبوده‌اند یا از بیمه‌های غیر مصوب ستاد استفاده کرده‌اند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: امسال متاسفانه بیمه‌های دیگر غیر از بیمه مصوب ستاد اربعین حسینی در صحنه حضور داشتند و یکی از مسائل پیش آمده نیز عدم حضور نماینده‌های آنان در عراق بود که باعث بروز مشکلاتی شد در صورتی که بیمه ایران حدود ۴۰ نفر نماینده خود را برای حل امور زائران به عراق اعزام کرده بود.

به گفته نظافتی، متاسفانه امسال بیش از نیمی از زائران بیمه نبوده‌اند و حدود دو سوم از حادثه دیدگان نیز تحت پوشش بیمه‌ مصوب ستاد مرکزی قرار نداشتند که هزینه انتقال مصدومان یا پیکرهای افراد جانباخته نیز از سوی خانواده‌های حادثه‌دیدگان تامین شد.

وی درباره اعزامهای کاروانی که در ایام اربعین صورت می‌گرفت نیز اظهار کرد: سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی هیچ گونه اعزام کاروانی نداشت و تمامی کاروانهایی که مبادرت به این کار کرده‌اند ذیل سازمان قرار نداشتند و به صورت آزادبر این فعالیت را انجام دادند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره آغاز اعزامهای جدید سازمان حج و زیارت نیز توضیح داد: اعزامهای جدید سازمان حج و زیارت از دوشنبه ۲۲ آبان ماه از سرگرفته می‌شود.

گفتنی است، امسال برای بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر ایرانی روادید اربعین حسینی صادر شد و تاکنون تعداد قابل توجهی از زائران به کشور بازگشته‌اند.