تاثیر سخنرانی سالانه ترامپ بر بازارهای جهانی
تاثیر سخنرانی سالانه ترامپ بر بازارهای جهانی
روز چهارشنبه، پس از این که سخنرانی ترامپ نتوانست کاتالیزور جدیدی برای بازارهای مالی فراهم بیاورد، سهام آسیایی عملکرد ضعیفی داشتند.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از رویترز، روز چهارشنبه پس از اینکه سخنرانی «استیت آو دِه یونیون» ترامپ نتوانست کاتالیزور جدیدی برای بازارهای مالی فراهم بیاورد، سهام آسیایی عملکرد ضعیفی داشتند.

این در حالی است که پس از این که بانک مرکزی استرالیا، در را بر روی احتمال کاهش نرخ بهره باز گذاشت، دلار استرالیا به شدت سقوط کرد.

داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد که سهام این قاره در مقادیر پایین‌تری باز خواهند شد.

فوتسی لندن و داکس فرانکفورت به ترتیب ۰.۲ درصد و ۰.۱ درصد افت کردند، در حالی‌ که کاک پاریس، اندکی بیشتر و ۱۵ واحد پایین آمد؛ اما گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا – اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، با تعطیلی بازارهای چین و چندین کشور دیگر منطقه به علت ایام سال نو، بدون تغییر بود.

سهام استرالیا ۰.۳ درصد رشد کرد و برای سومین روز متوالی بالا آمد؛ همچنین نیکی ژاپن تنها ۰.۱ درصد رشد کرد.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ آمریکا هم مقداری بسیار جزئی بالاتر آمد.

اما دلار استرالیا با سقوط قابل‌ توجه ۱.۳ درصدی خود، به پایین‌ترین سطح ۱ هفته اخیر در برابر دلار آمریکا رسید و در نرخ برابری ۰.۷۱۴۳۵ معامله شد. این بدترین سقوط یک‌روزه ارزش دلار استرالیا در بیش از ۵ ماه اخیر است.

سقوط سنگین دلار استرالیا (اسویی)، پس از آن اتفاق افتاد که فیلیپ لاو، رئیس بانک مرکزی استرالیا، گفت که این بانک در مورد چشم‌انداز اقتصاد داخلی خوشبین است، اما تائید کرد در صورتی که نرخ بیکاری افزایش یافته و تورم پایین بماند، ممکن است نرخ بهره کاهش داده شود.

در بازار ارز، دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان تقویت شد و شاخص آن به ۹۶.۱۱۰ واحد رسید.

همچنین  نرخ برابری دلار در برابر ین ژاپن، ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱۰۹.۷۶ رسید.

  • منبع خبر : اقتصاد انلاین