تاثیر کرونا بر برنامه‌های ورزشی و محک گزارشگران جدید
تاثیر کرونا بر برنامه‌های ورزشی و محک گزارشگران جدید
تهیه‌کننده برنامه «گزارش ورزشی» که به پخش فوتبال‌های اروپایی اختصاص دارد، می‌گوید، در دوران تعطیلی مسابقات ورزشی تلاش کرده‌اند با تولید محتوایی متفاوت و پرداختن به نوستالژی‌های فوتبالی، برنامه را ادامه داده و برای مخاطب جذاب نگه دارند.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد حسین ذکایی – گوینده اخبار ورزشی و تهیه‌کننده – درباره تاثیر کرونا و تعطیلی مسابقات ورزشی بر تعداد مخاطبان برنامه‌های ورزشی گفت: طبعا وقتی تنوع رویدادها کم شده و برگزاری آن‌ها لغو می‌شود، برنامه‌های ورزشی به‌خصوص برنامه‌هایی که وظیفه‌شان پوشش مسابقات زنده ورزشی است، تحت تاثیر قرار می‌گیرند. طبیعتا در این شرایط برنامه‌هایی که مسابقات زنده را گزارش می‌کنند تعطیل می‌شوند اما این بدان معنی نیست که با آمدن کرونا تعداد مخاطبان برنامه‌های ورزشی کاهش پیدا می‌کند؛ اتفاقا بیننده‌ها با عطش بیشتری همان معدود برنامه‌ها را هم دنبال می‌کنند.”تاثیر کرونا بر برنامه‌های ورزشی و محک گزارشگران جدید”

ذکایی که تهیه‌کنندگی برنامه «گزارش ورزشی» را برعهده دارد، درباره تولید محتوا در شرایط تعطیلی و لغو مسابقات ورزشی توضیح داد: برنامه «گزارش ورزشی» از اواخر اسفند که برگزاری مسابقات خارجی تعطیل شد با طراحی یک برنامه به نام «مثبت گزارش ورزشی» به موضوعات مختلف فوتبال خارجی پرداخت؛ پرداختن به بازی‌های قدیمی، بازیکنان قدیمی و نوستالژی‌ها و درخواست‌های مخاطبان برنامه، محتوای جدیدی بود که در دوران تعطیلی‌های ناشی از کرونا به آن پرداخته شد تا مخاطب در این مدت سرگرم باشد. بر اساس بازخوردها استقبال خوبی هم از این برنامه شد. این برنامه حدود سه ماه ادامه داشت تا اینکه لیگ‌های مختلف بدون تماشاچی شروع شد و دوباره «گزارش ورزشی» فعالیتش را آغاز کرد. با اتاق فکر خوب می‌توان برنامه‌هایی را طراحی کرد که جای خای مسابقات پر شود.”تاثیر کرونا بر برنامه‌های ورزشی و محک گزارشگران جدید”

این گوینده اخبار ورزشی درباره ورود گزارشگران جوان به صداوسیما عنوان کرد: به نظر من در هر شغل و جایگاهی، هیچکس قادر نیست جای کسی را بگیرد و هر کس کار خودش را انجام می‌دهد. قطعا در همه مشاغل و در همه حوزه ها نیاز به جوان‌گرایی است اما باید مقدماتش انجام شود. قرار نیست که گزارشگر جوان جای گزارشگر پیشکسوت را بگیرد الان هم گزارشگران پیشکسوت‌ همچنان کارشان را انجام می‌دهند و گزارشگران جوان هم دارند جدی‌تر محک می‌خورند.

ذکایی در پاسخ به این سوال که آیا معیارهای سختگیرانه‌ای برای رسیدن به آنتن زنده وجود دارد؟ گفت: این‌ گزارشگران جوان به شکل‌های مختلف محک خورده‌اند تا به آنتن زنده برسند.الان هم معیارها و ارزیابی‌هایی برای ورود به صداوسیما وجود دارد. در ارزیابی و محک گزارشگران جوان صبوری و حمایت مدیران محترم شبکه سه و گروه ورزش لازم است که خوشبختانه در این زمینه خیال ما در برنامه راحت است. کاری بدون خطا نمی‌شود ولی ما تلاشمان را می‌کنیم تا کار را با کمترین خطا به نتیجه برسانیم و نظرسنجی‌هایی که می‌گذاریم راه را به ما نشان می‌دهد. این نظرسنجی‌ها به ما کمک می‌کند تا متوجه شویم گزارش یک جوان گزارشگر چقدر توانسته توجه مخاطبان را جلب کند؛ البته توقع نداریم یک گزارشگر جوان رای خیلی بالایی داشته باشد همین که به استانداردی برسند که قابل قبول باشد به ما کمک می‌کند تا مراحل بعدی ارزیابی‌شان را تکمیل کنیم. البته این کار زمان می‌برد لزوما هر کسی الان گزارش می‌کند قرار نیست تا آخر گزارش کند و ما در حال محک هستیم.”تاثیر کرونا بر برنامه‌های ورزشی و محک گزارشگران جدید”

این تهیه‌کننده ورزشی درباره سختی‌های برنامه‌سازی در دوران کرونا نیز گفت: ساخت برنامه در مرحله تعطیلی مسابقات سختی‌های خودش را داشت و تهیه محتوای مناسب کمی سخت بود؛ به‌خصوص که بیشتر واحدهای ستادی نیمه‌تعطیل بودند. بعد از، ازسرگیری مسابقات هم با وجود رعایت تمام پروتکل‌ها بالاخره تعدادی افراد مشغول به کار هستند و همیشه این خطر در کمین هست که یکی از همکاران درگیر بیماری شود. به ویژه محیط‌های سربسته استودیوها که به‌گونه‌ای نیست که همه در امان باشند و این نگرانی که همکاران خانواده‌شان را هم درگیر بیماری کنند وجود دارد اما ما هم مثل بقیه مشاغل که هر لحظه احتمال ابتلاء هست مشغول به کاریم و این خطر برای همه وجود دارد.

ذکایی در پایان گفت: وظیفه ما این است که برای مردم خوبی که رعایت می‌کنند و در خانه می‌مانند برنامه را تهیه‌ کنیم و اوقات خوبی براشان رقم بزنیم.”تاثیر کرونا بر برنامه‌های ورزشی و محک گزارشگران جدید”

  • منبع خبر : ایسنا